En lång helg

Dåligt med blogg i några dagar nu. Det är för att det händer så lite. Dagarna går visserligen men oj så sakta!
David har varit ledig hela helgen. Mysigt med sällskap. I lördags var vi till tunapark och letade efter kläder åt honom som han ska ha då vi går på Helen & Chris bröllop. Vita byxor och nya skor. Ingen shopping för mig. Jo, ett blått blockljus till sovrummet och ett lilahjärta till lillens rum. Annars har vi gått om varandra mellan tv och dator mest hela helgen. En sån helg som han tycker går jätte fort och jag jätte sakta. På torsdag fyller David år. Jag tänker fira honom när lönen kommer. På torsdag får han en puss.


Jag har fått tillbaka den stora hungern som rådde i början av graviditeten. Helt plötsligt sättar den igång flera gånger om dagen, på kvällen och på natten. Det är väl inte så konstigt egentligen, babyn växer jätte mycket nu och är jätte aktiv där inne. Och jag laddar väl för en förlossning. Men, vad jobbigt det är att stå där vid köksbänken varje natt och bre smörgåsar...fast jag åt innan jag la mig.

Om ingen av oss får en kamerna i sommar så har vi nu inköpt en engångskamera och stoppat ner i bb-väskan. Jag tycker om att se bilder från min första dag så det kommer säkert våran lille också vilja. Ingen risk att vi glömmer kameran nu, om vi bara kommer ihåg väskan och om allt går till som det ska borde det inte bli någon större brådis när det är dax.
MVC idag. Ultraljud. 3,5h kvar. Jag är nyfiken. Shit, vad stor min mage är nu! Igår tyckte jag faktiskt man kunde se hur den växer. Som någon blåser upp en ballong. En supertung vattenballong. Fast vatten ballonger sprutar man väl upp?
Pigg och stark är den där inne iallafall. Nu kan jag inte ligga eller sitta i någon ställning alls utan att babyn krockar med höger revben. Undrar hur den har det där inne. Det kommer några förvärkar varje dag. Igår kändes det jätte mycket i ryggen också när det gjorde ont. Jag förstår fullt att kroppen behöver träna, men varför inte intensivträna under en dag och sen vara klar? Det kommer lixom helt utan förvarning och passar inte alltid så bra som i kassakön på ica.

Jag börjar tro att jag inte klarar mig om jag inte får vara väldigt missnöjd över någonting hela tiden. Nu är vagnmissnöjet förbi, pengarna tillbaka och nya vagnen på plats. Bäddad och klar.
Nu börjar jag se så många fel på våran lägenhet och inredningen att jag inte vet vart jag ska ta vägen med alla tankar. Är babyns rum verkligen mysigt? Är inte vardagsrummet jätte rörigt? Hur fult är det inte egentligen i köket? Det är alldeles för tidigt för att inreda om nu! Kanske i vår kan jag byta lite. Och jag vill städa. Tokstäda varje vrå. Men jag orkar inte det gör ju så ont i ryggen när jag börjar hålla på. Och halvfärdig städning är den sämsta. Så ingen städning blir det.
Innan baby kommer ska iallafall lägenheten städas till perfektion. På ett eller annat vis.
Vill du berätta för oss vilken dag du tänker komma, älskling, så vi kan göra fint för dig?
Ska man räkna med  22/8+8 dagar blir det 30/8. En jungfru. Genomsnitts förstföderskan föder 8 dagar sent. 
Det är faktiskt riktigt lång tid kvar med denna mage. Tur att inte magen växer upp så här redan dag 1.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0