LCHF

Nu har jag gottgjort migtt tonårs beteende lite. Denna vecka har jag gått upp med Louise tre gånger varav två av dom David sovit vidare. Idag fick han sova till 10.30. Nu kan jag med gott samvete sova långt in på förmiddagen resten av veckan, och det tänker jag göra också!!!

David är och handlar. Han går ju på diet nu. LCHF, low carb high fat. Han är ganska duktig faktiskt och har suttit och läst a-ö kolhydrater/ 100g i livsmedel. Max 50g/dag ska det vara istället för normala 250. Ska bli spännande att se vad han kommer hem med. Ostar och grejer. Igår åt han lunch på pizzeria och köpte kycklingsallad!!! Och dagens lunch blev räksallad med fetdressing. Själv tyckte jag han skulle välja GI, det vore lättare för mig eftersom jag gärna äter potatis, bönor och sånt. Men han får bestämma, jag kan äta min potatis på jobbet för där får man potatis nästan dagligen. Jag vill ju äta samma mat som honom hemma. Igår grillade vi massor av kött och till det svamt, tomat, grönsallar och feta såser. Vi har ingen våg så han vet inte vad han väger(90 pannor iallafall tror jag) men jag har föreslagit att han ska mäta midjan istället. Min David ska bli smal:) Frågan är bara hur långt han hinner innan semestern. Han kommer säkert gå ner lite för att sedan gå upp allt och lite till innan Augusti är slut. Men sen får han fortsätta igen tycker jag. Antagligen kommer han må väldigt bra, känna sig snyggare och vilja fortsätta. Fast är det verkligen möjligt att han går ner i vikt om han äter mängder av ost och ölkorv? Hur som helst, LYCKA TILL ÄLSKLING!!!

Louise sover och har varit klänging och lite skrikig av sig. Vi oroar oss över att det är öronen. Varför ska inte våran kolikbebis som vägrar vagn, bil, barnvakt osv. vara ett öronbarn också??

Snart bär det av mot slottet igen, på moppen såklart :/
Har ört den ett tag nu och börjar tröttna, det är trist. OCh stadskörningen suger jag är så rädd för att köra på fel sätt eller något dumt som trafikpolisen inte gillar. Jag har fortfarande inte valt vilken vär haf trivs bäst med utan tar olika varje gång. Usch. Det kräver mod vill jag lova!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0