Leka med dockor

Jag har lite oplanerad semester här. Helt OK faktiskt. Blev lite mindre jobb än vad jag trodde.
Idag har varit bästa dagen på länge. Det är underbart med Louise. Allt lekande och busande. Hon kommunicerar så mycket. Sista tiden har hon blivit väldigt förtjust i dockor. Hon håller dom i famnen och har lent och ömt tonläge. Klappar och matar med flaskan. Idag var vi ute och lekte lite på bakgården och fick syn på en riktig liten baby. Som hon tittade. När vi vinkade hejdå och gick blev hon vansinnig. Hon ville titta på bebis. Snacka om att hennes lillasyster/bror kommer få världens bästa storesyrra. Om hon får syskon :) <3 Hon ska få en docksäng av mig när hon fyller 1 år. Hon har fyra dockor. Toffsan, Snoffsan, Dolly och en som inte har fått något namn än.
När jag var liten lekte jag konstant med dockor. Bebisar i magen hade jag också alltid. Eftersom jag hade småsyskon hade jag stenkoll på amning och blöjbyten. Mina dockor hade det bra dom. Nästan alltid. Vissa leekar var väl inte så passande... 

David är och fiskar och Malin har nyss gått hem. Hon kom hit på middag. Vi brukar bjuda henne hit ganska ofta. Lite som tack för hjälpen med Louise. Nu bestämde vi också att hon ska sova hos moster när vi flyttar så att hon kan få komma hem till ett fördigt rum. Slippa vara med i det västa stöket.

Imorgon är sista lediga dagen sen börjar sista vevan. Hur ska vi ha det på semestern då? Inget grekland, för tidigt att packa, spara pengar....tips? Kanske ska ragga lite mer timmar iallafall?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0