Nedräkning

Ok, lite update igen!
Min korta arbetsvecka pågår. Fre-sön sen väntar tre dagars ledighet innan min slutspurt på slottet. 6 dagars slit varav ett par heldagar sen ledig en dag och jobba 4 till. Sen har vi i princip SEMESTER. En dag ska jag jobba.
Oh efter fyra veckors semester-MAMMALEDIG 3-4 månader till! Mammaledig med en vild ettåring och springer runt på två ben och härjar hela dagarna, inte med en tuttande kolikbaby som bara vill dammsuga och hänga ui babybjörn. En glad Louise som mår bra och älskar att gå ut och åka vagn, inte en Louise som skriker för fullhals hela promenaden igenom. Fast bebistiden var också härlig, på många sätt. Hela september ska det packas och städas sen kommer vi, STENBY! Och det känns helt OK. Flyttbeslutet kom lite plötsligt. Ok först kändes det lite så där. Som om att jag skrevpå mest för att David var så himla lycklig över nya lägenheten. Men nu börjar jag själv känna att jag verkligen vill dit också.

David fiskar och Louise sover. Idag börjar jag 16. Imorgon blir pluttan 11 månader. Det börjar bli dax för henne att skriva sin önskelista inför ettårs dagen. Vi ska ställa klockan på 5.30 den morgonen, för att vara säkra på att vi för väcka henne med sång. Hon ska få en smörgåstårta till frukost och äta den i sängen. Det ska bli kul. Vi ska filma allt. Första födelsedagen!
Jag fyllar också år snart. Jag har önskat mig att få gå och fotografera Louise. Vi har en vägg i nya lägenhetens vardagsrum som kommer vara omöblerad för att den sitter i en passage. Där behövs vackra fotografier.

Nu ska jag försöka göra lite nytta. Tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0