Språkutveklingen

Låååååååååååång dag idag. Upp imorse med Louise och så iväg och jobba ikväll. Och jag har varit sömnig sedan dagen började. Jag tycker det har varit mysigt att ha Louise hela dagen iallafall, det är värt att vara trött för ikväll. Nu har David bara två arbetsdagar kvar sen är han pappaledig på heltid, då kommer det att bättre.
Vi har varit och träffat Mimmi på stan en stund sen gick vi och gungade. Nu sover Kerstin middag och snart kommer Malin som ska passa henne för att David hinner inte hem innan jag måste bege mig. TUR ATT VI HAR HENNE!!!

Louise formar fler och fler ord. Just nu händer det mycket med språkutveklingen. Igår började hon säga "lilla, lilla". Malin brukar säga "lilla, lilla, Lola" när Louise pekar på en tavla på henne (domkallar henne Lola, hon och Morgan). Igår pekade hon på den och sa själv "lilla, lilla" flera gånger. Hon säger också hej när vi möter någon eller när hon får syn på ett gosedjur. När vi äter och hon pekar på brödet och får en bit säger hon "ja, ja". Ibland kommer orden lampa och titta ut hela. Visst är hon duktig? Bästa av allt är endå att hon säger mamma nu och inte bara pappa. Jag tror hon kommer prata bra.

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Vad duktig hon är!! Leoga säger papapapa och mamamama och häromdagen tyckte jag hon sa dådå om hejdå och tutte...visst är det kul nu!?

2010-06-08 @ 18:51:24
URL: http://Blogg.passagen.se/julietteisback

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0