Vi är osams

Ikväll somnar vi osams. Jag och Louise. Eller jag är inte osams med henne, hon är osams med mig. Så dum mamma var ikväll! Louise har slutat tycka om att bada. Hon hatar att badas. Jag trångstvättade henne och skrik och gap blev det då. Sen lekte vi lite på golvet,hon förlät mig. Sen fick hon tag i min telefon igen. Hon fick hålla i den lite, jag hade ju varit så elak. Inte stoppa i munnen men vi tittade på lite videos och lyssnade på ringsignaler. Jättekul! Sen tyckte jag det räckte, klockan var 19 och hon behövde varva ner inför nattningen. Jag tog mobilen. Världen rasade samman. Livet blev pest. Hon skrek så hon tappade rösten. Jag fick lägga henne sån. Den är inte kul när det blir så. Det sista hon upplever innan hon somnar ska vara lite mammamys, lite mamma är bäst på jorden och jag är tryggast i världen. Men hon glömmer det under natten. Och förlåter mig. Imorgon älskar hon mig igen, eller hur?

David jobbar fortfarande och Louise sover ju. Så nu har jag min lilla kväll för migsjälv hemma. Jag är upp i varv men inte på humör att ta tag i något. Jag vill heller inte slappa och se på tv. Jag är ovan med sån här tid. Det märks. Känner mig lite vilsen...



Kan man bli sötare än denna sommarfina tös?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0