Hemma några dagar till...

Det går framåt tror jag. Louise vaknade som en solstråle. Hon har vaknat många, många gånger  natt men somnat om fort. Samma här. Men förmiddagen har varit till och från. Ingen feber och hon har ätit ett par skedar men hon gråter ibland. Och skriker. Pekar överallt och jag vet inte vad hon vill. Vi gick ut och då fick hon syn på grannarna och blev jätteglad. Dom kommer strax och leker hon kommer bli så glad. Tjejerna har båda varit sjuka med samma dagisbacill så jag tror inte någon smittar. Louise har ju varit bra i magen länge nu.

Medan hon sover nu förbereder jag mig för mitt muntligaprov imorgon kl 11. Louise kommer vara hemma så vi får se hur det år att genomföra. Söker någon vuxen som kan komma och ha henne ute en stund då. Moster Malin vår jourhavande barnvakt jobbar ju nästan heltid numera så där är det kört. Någon som kan???

Nu ska jag plocka upp lite saker här...fan vad stökingt det bli under sjukdom! Och tvätten...synd att david var på innebandy på min tvätttid och även nästa...jag föreslog att ja också skulle få lite egentid....alltså få tvätta.
Han tycker ja får skylla migsjälv som valde bort tvättmaskin. Jag älskar tvättstugan och behöver bara ha den 4h/vecka. det är ingenting! Men det var inte så lätt att få till det som jag trodde. David påstår att han ska åka och köpa en, ta hem den, betala den och installera den idag. Vi får de. Annars är det gratis att låta mig lägga en kväll/vecka på att tvätta i vår nyrenoverade supermoderna tvättstuga. Min enda hobby! Allt jag betöver är tvättmedel och sköljmedel!

Just det..precis i detta nu föds Louises kusin!!! Spännande!!! 


 

Kommentarer
Postat av: Alexandra - Mami till Neville

Hej :) Vad kul att du hittade hit igen :) Ja det har hunnit att hända mycket här.

Är hemma med Neville nu, men har lite planer för framtiden, fast jag vill inte gå in på det än :) förlåt

Vi trivs jättebra, fast vi kommer trivas ÄNNU bättre när vi flyttar till en stad som ligger 20 minuter bort, vilket vi ska göra om ca två månader ;)

Tack för din kommentar! Kram på dig!!

2010-11-25 @ 21:44:41
URL: http://alexiiaa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0