Det bästa/sämsta med att vara gravid


Sämsta med att vara gravid
Att ha stans mest svällande fötter när bianco rear ut sommarens skönheter
Att få ökad lust samtidigt som sexet begränsas allt mer

Första månadernas konstanta illamående(tack för att jag slapp kräkningar)

Att se vågen ticka upp över 20kg

Järntabletternas effekter på matsmältningen

Lägga undan favoritjeansen och inte veta om vi ses igen

Att bli anfådd av att klä sig

Mardrömmarna

Myrkrypet i benen om nätterna

Att inte kunna beskriva sin smärta

Att alltid vad än för besvär få till svar att det ska vara så

Alla toalettbesök på offentligatoaletter

Att knappt minnas doften av favorit vinet

Namngrejen

Att behöva ta sig in i barnvagnsdjungeln

Det bästa med att vara gravid

Att ha en ursäkt att njuta av nattmackor även om jag åt sen middag och tryckt i mig tre kinderägg

Fosterrörelserna, det är sååå mysigt med ett livet liv som rör sig i magen

Att få unna sig dyrt bodybutter

Att få köpa d-kupade bh

Att shoppa på ikeas barndel istället för att rusa förbi

Billigare restaurangnota (en dessert istället för flaska rött)

Man inser hur mycket man älskar sin kropp

Att förbereda för bebisen

Blivande pappan, han är så underbar när han pratar om bebben

Att faktiskt få köpa kläder i stl nyfödd

Smekningarna på magen, jag har iallafall älskat detta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0