Graviddrömmar

Nu ska jag berätta om en av mina sk graviddrömmar.
Imorse innan David gick till jobbet berättade han att hans kompisar fått sin bebis. Sami och Karro, Grattis!!! Inte alls avis blir vi. Före beräknatdatum också såklart. Vet inte vad det blev eller vad denne heter (säkert Beatrice). Iallafall så blev jag så avundsjuk att jag grät. Vi kommer aaaaaaaldrig få föda barn!!! Just detta drömde jag nu på förmiddagen. Våran lilla bebbe bara låg kvar i mig och växte och växte, konturerna allt tydligare på magen. Sen helt plötsligt kunde jag ta ut barnet och ta hand om det, gosa med det. Men jag var alltid tvungen att sätta in den igen eftersom att vi inte hade genomgått någon förlossning. Det var vi tvugna att göra för att bebisen skulle få stanna hos oss. Stckars liten förstod inte hur den skulle ta sig ut. Vägen tillbaka in i magen var lite konstig i drömmen för det var bara att lägga in den i frysen. Och som den skrek och jag grät när vi skulle separeras i väntan på att genomföra en förlossning. Vidrig dröm. Bäst att det blir en förlossning snart. Jag vill att vi ska bli tre nu. Jag vill ha våra två mysveckor, lära känna varandra. Vill läga ner prinsessan i himmelklädda spjälsängen och pussa på dom små fötterna och berätta för henne att hon är mammas och pappas älskling. Fylla ut som små söta bodys vi handlat med liv. Beatrice-ljusbringare, lyckosam, är det du älskade lilla sprattelgumman? Jag är så lycklig att vi ska få våran efterlängtade bebis. Imorse sa David till mig att han kommer hem vid 18 och då kan vi åka, så jag skulle kunna ta lite värkar när jag vaknar föreslog han. Tänk om jag fick bestämma...Då skulle jag ha krystvärkar om 10 minuter... 
Jag ska ta en dusch och ut och gå. Fast jag är snorig och har jätte ont i helsen. Har inte mått så bra igårkväll-imorse men nu efter frukost och te är det bättre. Tänk att jag har druckit upp en helförpackning med ingefärste, nu blir det nog basilikate rekomendation från Marie. Ska gå till teaffären och höra med dom vad som finns för igångsättande!
 Ut och gå med magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0