Namnbyte

Lördag 8/8 är det idag, datumet David tippat förlossning. Nu är klockan över 21 och ingen förlossning har påbörjats. Svårt att tro att lillan hinner ut nu. En förlossning blev det idag iallafall. Min gamla Lännavän Ida fick en dotter. En Elise. Grattis! Jag exploderade och kokade och skrek när jag lästa denna glada nyhet på FB. Elise Aino Jepsen eller Ove Lee Loke Jepsen har våran mage hetat i månader. Och efter att bm sa att vi troligen får en flicka har jag kallat magen Elise-fis när jag pratar med den. Så namnbiten där känndes lite surt att läsa. Jag kanske är knäpp men jag vill ha ett namn som ingen bekant heter eller har valt som namn till sin. Nu fattas bara att nästa i ordningen kommer och föder en Alina som vi också tycker mycket om. Alina betyder vacker och begåvad. Fick tipset av Emma K en kväll när vi "vaktade" hotellet.  Tyckte inte alls det var fint då men sen jag tänkt mer och mer på det tycker  jag jätte mycket om det. Jag är glad endå att en av alla gravida med bf runt 20/8 (känner till väldigt många) har fött nu. Ett tecken på att vi kommit lite närmre.
Men det kan vara 4 veckor kvar. Jag hade helt vansinnigt mycket ont i magen idag när vi var ute hos Davids farmor och farfar på bbq. Min första tanke när jag insåg att jag inte får vår Elise var att detta betyder att något hemskt händet vår bebis snart. Försöker stöta bort dessa tankar. Har gråtit i nästan två timmar och nu lugnat mig med ett bad. Antagligen kommer ett helt annat namn än dom namn vi tänkt på och väljer bland dyka upp när vi får se vårat barn.
Jag hoppas jag har gråtit färdigt nu. Min dumma lilla hjärna kan inte låta bli att tro att detta betyder otur.
Jag är sjuk i huvudet jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0