I helgen blir det av

07.00
David har gått till jobbet. Hoppas nu det är sista arbetsdagen innen plutten pluppar ut.
Önskar annars han kunde vara ledig och hemma tills hon vill ut.
Jag är trött men har svårt att somna, har sovit till och från mellan 02-06 iaf så det är ok. Jag lurar säkert lite till om någon timma. Vaknar hela tiden antingen ur vidriga mardrömmar eller störda sexdrömmar. Måste nog ha lite frukost strax. Hur jag nu ska få plats med någon mat i magen? Det är trååångt.
Vad gör man en fredag som denna? En prommenad efter lunch sen iaf. Ska köpa en flaska med badskum som är gul, mjölk och potatis. Känns ju bra att ha något på todo-listan. 15minuterssysselsättning. Jag har inga pengar!!! Och inte kommer det in några nya nu vid månadsshiftet heller. Eller a-kassan? Tror iaf David jobbade full månad i juli så vi klarar oss. Är rätt bra förberedda inför lillans ankomst med full frys och extra 1 av allt i badrummet.
Jag är lycklig och förväntansfull samtidigt som less och frustrerad.
21/8 är det ingen som har tippat förlossning. Så nu lever jag lite på hoppet om att det kan betyda tur.
Sa till David att han bara kommer få jobba till lunch idag för sen kommer hon vilja ut. Hoppas jag inte lurade honom.
Vill komma hem från BB på måndag eller söndagkväll. Börja nästa vecka tillsammans alla tre.
Så gör vi. Det är vad som gäller nu. Hon är ju beräknad att födas 22/8.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0