Ingen förlossning denna dag

Det tycks att jag ska slappna av, vila och lita på att bebben kommer när den är redo. Försöka tänka på något annat. Veta att den mår bra där inne. Större delen av dagarna tycker jag nog att jag vilar och slappar och softar. Men det är inte helt lätt när längtan är så stark. Nu har vi väntat sedan graviditetsbeskedet vid jul och man kan tycka att nu är det så nära, men varje dag känns som en vecka gjorde tidigare i graviditeten, eller ännu längre. Vid 37 fulla veckor läser man att bebisen är "färdig", fullgången och kan komma närsomhelst. Nu har 40 fulla veckor gått. 42+3 kan man få gå. Om moderkakan fungerar, om bebisen mår bra och om mamma mår bra. Men det tror jag inte händer oss eftersom proppen lossnade i tisdags. Jag har ju inte skrivit om det nej, det rådde visst tvivel kring den tills del två kom ut så jag hoppade över den händelsen. Men vad glad jag blev att ett täcken på förlossning dök upp. Kan tyvärr dröja 7-10 dagar efter det att den lossnat. En fullgången graviditet kan alltså variera med drygt en månad, denna månad är ingen smekmånad direkt som många tyckt tro.  Ikväll blev det ingen lång promenad. Trampade runt lite bland husen i övre Nyfors och fantiserade om att flytta till ett hus med David och lilla pluppen. Vi ligger på soffan och har kollat finalen på topchef masters. David är lite bättre tror jag, ingen feber eller hosta. Jag har jätte mycket halsbränna, men jag får nog faktiskt skylla migsjälv för jag har druckit så mycket te. Bebisen bökar så mycket när jag dricker varmt te. Det är mysigt.
Emilia heter hon just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0