Smulpaj

Fredagsmys? Not! Fan, vad tråkigt jag har.
Efter vår sena frukost idag gick jag och David ner till stan och kollade in hur det ser ut på Åfesten och köpte islatte. Sen åkte vi med Seppo till Maxi. Då fick vi se Ica-Jeppe minsann! Ösregn ett tag där. David övningskörde. Tror han har kört varje dag hela veckan nu. Imorgon ska dom åka en längre sväng men då ska jag inte med. Man ska fan inte behöva ha så tråkigt att man sitter i baksätet och glor ut genom fönstret i flera timmar.
Jag har iallafall fått min langos nu. Det var inte ens gått. Vi gick ner till stan och köpte oss langos och fanta till kvällsmat sen hem direkt. Nu råder väl fylleslag nere på city, ingen plats för en gravid kvinna. Jag som hade tänkt sysselsätta mig med langosätande hela nästa vecka. Hur ska det nu bli? 
Jag sov en stund efter middagen, trött efter att ha gått ganska mycket med mycket ont. Min mage räcker inte åt denna bebis längre. Jag vet inte hur dom här sista två veckorna eller vad det blir ska gå. Jag knappt sitta ner nu. Hur går det till när dom som är ännu kortare är höggravida? När jag hade sovit vaknade jag sugen  på smuldeg. Nu står två rabarberpajer och två äppelpajer och svalnar i köket. Ska ut och grilla hos Davids farmor och farfar imorgon och tänkte ta med rabarberpajen. Jag brukar inte låta migsjälv få äta pajdeg och sånt normalt. Antingen måste man vara höggravid eller olyckligt kär, kanske dumpad för att få göra detta. Gärna mixat med vaniljgladd och kolaasås. 
Här har vi ICA-Jesper!

                                   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0