Att njuta av ledigheten

God morgon!
Jag tror jag blev aningen besatt av att vilja få ut bebisen igår, men är det så konstigt egentligen? Nej.
Oj vad jag var slut kört efter alla promenader. Ny dag med magen. Snart är ännu en trist lång helg över. Helt otroligt att jag klagar och gnäller över detta. Förr vad lediga helger mycket sällsynta och varje ledig dag avnjöts till fullo. Nästa sommar kanske jag jobbar hårt igen och får njuta på det sättet  av lediga dagar. Ledig lördag vågade man knappt säga högt förut...så vill jag ha det igen! Fast det är klart att jag inte kommer vilja ha samma arbetstider när jag har lillan här. Men över sommaren då David ska vara pappaledig då ska jag jobba och slita så att svetten rinner! Efter att Statt brann och vi alla så snabbt förlorade våra jobb började man tänka "hur kunde man gnälla över att jobba så mycket helger" eller "just nu skulle jag göra vad som helst för att få köra en nyårsdagsfrukost, eller jobba över till 04 en lördagnatt, eller dela 18 packade golfares spritnota...." hur kunde man klaga? Egentligen är det inte så konstigt för när man väl är mitt i sin vardag på jobbet ska man kunna göra det. Så ska det kunna få kännas ibland. Det är det som får en att njuta av livet när man väl är ledig. (Och vad skönt det känns när man väl klarat av den där golfarnotan, eller har låst kl.04 och gått hem efter en fartfylld helg) MEN iallafall så har jag tänkt att jag borde verkligen dra ner på mitt gnällande och försöka uppskatta denna tiden lite bättre. Jag har all tid i världen och är hur ledig som helst.
Så idag gör vi ett försök att NJUTA av detta! Lyckost mig som är alldeles ledig...!

Idag fyller Marie år, hipp hipp hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0