Mittinattenmat

Kan tiden gå saktare? Det kan inte passa bättre med en stor förändring i livet än just nu. Bebis är så välkommen.
Alla saker som står och väntar ska snart fyllas med liv! Vaggan, vagnen, sängen, skötbordet...
Vi var till Rusta imorse och tittade på mattor, men vi vill vänta med det köpet. Det är till barnets rum. Väggarna är tomma därinne också men dom får fyllas med tiden. 
Denna eftermiddag har jag varit med min syster. Vi gick till Tingsgården och åt favoritsmörgåsar sen tog vi en promenad i gamlasstan, helt på mina villkor jätte sakta. Det var jobbigt att gå så mycket det bara "brann" i hela ryggen, rumpan och höfterna men vi tog det jätte lugnt och såhär efteråt känns det jätte skönt att ha fått röra på sig lite. Jag har skurat badrummet också och tvättat. Hämtade sushi till middag. Många tycker det är fel att äta det som gravid. Men om jag tvivlade skulle jag inte äta den. Jag tar bara lax och skulle aldrig köpa den färdiglagd.
Nu sätter snart Åfesten igång i stan. Jag komer inte att vara nere på den. Trångt och influensasmittat. Möjligen går jag ner på dagen för att ta reda på om en langosvagn rullat in. Den 13e (min f-dag) spelar Pappa, alltså Larz-Kristerz så kanske blir det att jag går på det. Det skulle kännas fel att inte göra det.
När man pratar med andra om desas graviditeter får man ofta höra om hur dom "skickat ut sambon mitt i natten till statoil för att köpa ahlgrens bilar" eller liknande. Jag har inte utnyttjat detta. Jag har så svårt att tro på att jag skulle kunna få David att göra detta, men på någotvis måste jag nästan. Jag vill också kunna berätta att jag skickat ut min man mitt i natten efter favoritmat! Jag har inte ens lyckats få ut honom på kvällen. Snarare har jag gått och köpt folköl och chips till honom. Fast jag har fått fötterna filade när jag låg i badet, det har nog inte många andra fått av sina karlar?
Jag har fått jätte stor matlust nu, jag vill gärna äta hela tiden. Nattmat börjar bli en inplanerad måltid. Ingen tid på dygnet säger jag nej tack till en smörgås. Baka matbröd ikväll kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0