Första gången...

Dagan D. Första gången vi planerat lämna Louise till sin mormor och åka bort. Vi ska 10 minuter långt bort till Tunapark och mormor kommer till Louise. En säker variant. Bra förutsättningar för att det gå kanon. Morgonen blev tidig med lycklig! Mysigaste frukosten och gladaste dottern. Idag fick David sova lite längre av den enkla anledningen att det inte gick att få upp han. Imorn jobbar han kväll så då är det min tur igen.

Louise är en baby som inte behöver så mycket sömn verkar det som. Det kan vara så sa doktorn. Men om hon skulle råka sova mycket ska jag inte avbryta henne, behovet kan variera också. I natt sov jag lite mer igen. Har bytt sömnmedicin den här veckan, tror det hjälper. Och Louise har nog sovit lite längre perioder. Förut var de tvarannan timme, då tyckte jag det var ofta. Nu tycker jag varannan timme vore skönt...man lär sig att uppskatta när det är för sent.

Gjorde två plåtar pepparkakor igår. Vad gott det är! Brukar inte tycka det men nu gör jag! Mums! Nu lär man ju gå och knapra...December är väl endå frestelsernas månad? Let's go crazy! Håller dock för säkerhetens skull förbud mot herr chokladtomte som jag lätt fick ner 3x125g på en kväll förra året...men jag var gravid då, visste inte det men det förklarar en hel del beteenden från last christmas...inga chokladtomtar alltså.

Louise sover nu, David badar. Mamma kommer om ca 1h. Vad kul det ska bli med shopping! Synd att man måste begränsa sig....tänk om man fick shoppa loss utan att titta på prislapparna...vilka fina julklappar mina kära skulle få då! Sitter och funderar på den perfekta julklappen till alla i familjen nu....hm....nytt kök till pappa? En sommar/fiskestuga till David, eller en båt kanske? Shoppingweekend i Milano eller något med Elenor? Klippkort hos massör till mamma? En ny bil? NEJ.....det blir svårt att komma på perfekta julklappar iallafall! Så kan lika gärna hålla vår låga budget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0