Svammelblogg

Det börjar bli trist att sitta inne så mycket som jag gör. Ännu mer att sitta framför datorn som jag. Men när Louise sover i selen på mig blir det så. Jag får ju göra det som ska göras hemma, duscha och sånt när hon är vaken. När hon sover kan jag inte göra mycket. Tyvärr. Och lägger jag ner henne...ja då vaknar hon och jag får en övertrött och grinig bebis. Så hon får hänga där...det blir en ond cirkel. Jag vill såklart inte ha det på detta omständiga vis. Jag vill lägga henne i vagnen eller vaggan och göra sånt som måste göras när hon sover så vi har mer tid att leka och osa när hon är vaken. Varje gång jag försöker bryta cirkeln går det sämre än förväntat. Som här om dagen när vi var till Tingsgården. Det kan nog ha varit det värsta vagnkaoset hittills. Då önskar man att man hade suttit hemma framför datorn och försökt känna sig social via facebook med dammsugarens susande ljud på och en sött sovande nöjd baby i selen.

På lördag kommer Oliver. Något vi väntat på....nu måste vi försöka sova tillsammans! Soffan blir ju upptagen. Både jag och David vill sova tillsammans innert inne. Men det blir alltid samma. Vi lägger oss och jag ammar, sen vill jag sova. David vill se på tv, jag kan absolut inte somna med den på. Han lägger sig och ser på tv i vardagsrummet, och somnar framför den - som han vill göra. Är han trött samtidigt som Louise somnar för natten kan han lägga sig hos oss och hoppa tvtittandet. Då snarkar han och då kan jag inte somna för det. Han är obekväm med att sova bredvid Louise också, rädd att rulla över henne tror jag. Men om jag sitter upp och ammar kan jag försöka lägga henne i vaggan, iallafall en stund när hon vaknat första gången går det inte att lägga om henne, hon sover ju aldrig djupt! Vi har funderat på att börja med spjälsängen och hoppa över vaggan helt. Annars blir det väl att när vi äntligen fått till det med vaggan växer hon ur den. Vaggan är iof rätt stor men hur länge är den säker? Det ska bli KUL och MYSIGT att ha lillebror här oxå! Hoppas Louise har en bra dag då.

På lördag har jag föresten bokat in egentid IGEN! Börjar bli bortskämd nu....David får ta Louise så fort han är ledig hehe. Nej då, han har sin egentid han också. Bara att han tar ett lågnt skönt bad varje morgon och att han får sova ifred gör att jag med all rätt kan lämna honom med Louise på hans lediga dag. Söndagen kan han föresten göra vad han vill. Det jag ska göra på lördag är såklart leta julklapper på stan. Och gå och köpa en varm latte!!!.....Och dricka den varm också, utan bebis i knät! Sen får man se hur länge det tar innan Louise börjar längta efter sin mamma, då ringer hon och gnäller så är jag hemma på 5 minuter. Jag längtar tills lördag!

Middagen är redan klar! Jag har gjort en fläskpannkaka som bara är att värma sen. Skulle ju göra det igår men då blidde det gravlax och dillstuvade potäter. Skönt att spara värdefull tid. För när David kommer hem vill jag gå ut och sen ska jag duscha. Och han med, för han försov sig lite imorse det ser jag på badrummet ;P. Det brukar gå i ett på kvällen och helt plötsligt säger vi godnatt utan att knappt ha sagt hej.

Snacka om svammelblogg. Ska jag kategorisera om bloggen til svammelblogg? Jag tror jag gör det....
Bloggen med mer ingenting än allt. Frågan är hur jag lyckas skriva så mycket och göra så lite? Vad tusan handlar detta långa inlägg om nu då, jag har ju inte ens klätt på mig idag och endå har jag så mycket att skriva...svammel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0