En avstickare

Vi tog en avstickare och gick ut. Trots influensa. Jag får hela tiden höra att jag är för försiktig med mitt barn. Så på förmiddagen i lugnet, då kan man gå på stan. Ner på stan alltså. Till gina tricot och åhlens. Louise sov när jag gick, eller rättare sagt jag gick när hon sov. Hon vaknade inne på Åhlens med låg snällt och tittade på sina kossor, pratade med dom och log. Ringde Mimmi, tänkte hon kanske kunde ses. Det kunde hon. Vilken tur för som Louise började skrika....oj oj oj. Mitt på stan. Elaka mamman och stackars lilla flickebarnet syns igen! Vi gick upp till Mimmi och skrek, åt och fyllde blöja. Ett litet bajskalas där upp hade Louise kan man säga! Haha, hon är cool! Synd att Henke missade detta!

Sen gick vi och fikade på Espressohouses övervåning. Jätte lite folk, perfekt för oss. Louise sov först med vaknade sen. Hem vägen satt hon upp i vagnen. Hissen krånglade vid stationen så där började hon gnälla och fick hoppa upp i selen. Hittade inte bra ytterkläder tuill henne. Vill ha en varn och superfin overall och mössa, vantan och tosser som matchat. Och nån slags fuskolle, halsen måste ju vara varm!!!Är så orolig helatiden, är hon för kall eller varm? Har hon tillräckligt på sig för att åka sele? Nej tack till förkyld bebis!

Mimmi och jag pratade om dopfikat. Kommer bli bra. Längtar tills denna dag nu. Dopklänningen är över 100 år gammal i släkten. Nu ska min dotter ha den på sig. Är inte helt säker på vad vi vill ha för psalmer på dopet ännu. Trygga räkan är ganska trist.

Jag köpte två tunikor på gina idag. Vill ha ett par leggings till men vinröda, det har dom inte där. Typiskt! Mina gamla kläder....kan knappt ha något alls. Jag tycker det är så trist! Kanske ska släppa den drömmen. Fortfarande inte neråt alls, lite uppåt istället. Varför? Orättvist faktiskt. Tänker inte gråta över det, men jag erkänner att jag hade varit lyckligare om det gick åt rätt håll. Det är inte helt lätt att bila ihop och acceptera detta för mig. Men jag får ju lov att göra det. Suck! Jag har faktiskt inte moffat många gånger alls. Ok om det står still...men uppåt? Prata inte med mig om detta!

Louise har somnat i selen, denna gång borde hon sova minst en timma. Det behöver hon. Jag ska plocka lite. Lovade david att jag skulle förberda middag. Önskar att vi planerade veckovis så man slapp komma på något varje dag...Man vill ju så gärna överaska med något gott också. Trist att komma hem till kokt potatis och fiskbullar lixom. Men det är sällskapet som räknas?


Glad att träffa Mimmi, spännande med café....

......men egentligen trött...jäsp!

Spännande att sitta upp i vagnen! Sova kan man göra hemma!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0