Fika med mig!

Dagarna gick så fort ett tag. Nu går det långsamt igen. Redan igår tyckte jag min känna fredagsstämmning. Men det gör knappast något, spelar inte någon roll vilken dag det är för oss. Fast jag tycker om när David är hemma på dagen också. Idag är det iaf onsdag. Jag bakade två plåtar pepparkakor í lördags. Dom är slut nu. David har inte ens smakat. Måste vara Louise som knaprat i sig alla. Inte jag iaf ;p

Får för mig att jag vill ut och gå, ta en fika och hitta fler julklappar hela tiden. Hur mycket ska Louise behöva gapa i vagnen för att jag ska fatta att hon inte gillar att gå ut och ännu mindre att handla. Nej, idag blir vi hemma! Imorgon till kyrkan. Amanda kunde följa med, bra! Syrran vill nog inte komma på kaffe...dom har visst blivit sjuka igen...

Louise är så där mammig idag, eller tuttig. Hon vill sova men vaknar till och vill snutta då och då. Får ha henne i knät och bli sittande. Funkar det med. När David kommer hem går jag ut en sväng för att gå hjärnan syre. Kanske en kort jogg eller en prommenad, beroende på hur sent han kommer och hur Louise ligger till. Igår vert det en kort jogg, 20 minuter. Men jag hade orkat längre det kände jag. Vill ta det väldigt lugnt dock för efteråt får jag så ont i magmusklerna, dom sitter nog inte på sin rätta plats ännu? Känns som ja har fått permision när jag är ute själv. Inte för att jag har det någe illa hemma men jag mår väldigt bra av luften. Nu slappnar jag av så mycket mer när jag går ut än förut också, eftersom hjärtegullet blivit snällare mot sin pappa.

Jag känner för att baka något, men det är inte så lätt när man har en klängis. Innerst inne är det nog mest bara så att jag vill ha en Tingsgårdens kolagömma. Nu måste jag iallafall brygga kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0