Heaven & Hell!

Oj, oj, oj vilken tuff dag med begochdalbana all the way baby!
Louise, vilken tuffing hon är att ha hand om alltså!
Gick jätte bra att komma iväg imorse iallafall, klädde henne satte på dammis och vaggade max 5 minuter sen iväg med sovande baby i vagnen! Mötte Mimmi och sen gick vi ett par varv runt kyrkan i väntan på Amanda. Församlingshemmet är så mysigt och personalen hur goa som helst, dopfikat kommer bli perfekt. Som vi längtar nu! Louise vaknade och kollade läget där inne hon med.

 Efter besöket där gick vi och A till tingsgården. Mumsmacka och kolagömma(man får unna sig när man ammar!). Louise ammades och satt en stund och pratade med oss, lekte med sina skallror. Sen låg hon och tuttade på nappen. Så bara somna hon! Visste inte att hon kunde göra så. Hon var trött och bestämde sig för att sova. As ball! A first!

Vi gick då. Frestades av tanken att gå i stan och Amanda som är så bra med Louise var ju med så vi gick till torget och köpte mistel sen till utförsäljningen på cubus. Där innte vaknade L men hängde gladd på A medans jag plockade kläder till henne. Köpte också jeans till David och pluttan fick en opverall av Amanda. TACK! I kön började hon gnälla! Tröstade henne i cityhuset.

Vi gick vi till Waynes för att amma och lugna henne så vi kunde gå hemåt. Hon ville inte lugnas med tutte på waynes. Hon ville skrika! Och believe me, hon SKREK på waynes! Vi stoppade ner henne och sprang iväg. Jag vart helt förtvivlad. Känns så hemskt i hjärtat när Louise skriker så otröstligt, och alla blickar. Jag hör deras tankar " Vilken jävla lattemamma som går på café med en sån monsterbebis, stackars arma barn!" "Hur kan hon göra så mot sitt barn?" "Försvinn härifrån folk sitter och äter!" Vi gick ju faktiskt dit just för att Louise inte skulle behöva bli arg. Bara det att hon vart det iallafall. 

Hamnade vid Mimmis port(uta Mimmi) och knappade in koden sen tröstade jag henne därinne. Lugn och åter lycklig lades hon i vagnen. Amanda förtsatte hänga med, hon är verkligen en ängel! Louise gjorde nu det bästa någonsin! Hon somnade!!! Helt själv, i vagnen! Can you believe? Detta var dagens högsta topp.

Då tyckte ju jag att jag kunde handla såklart! Medans jag betalade i ica kassan fick Amanda rulla ut med arg bebis! JÄTTE ARG IGEN! Att jag kunde få för mig att våga handla efter wayneskaoset! Suck. Inte ens köpte jag någon vettigt utan behöver fortfarande gå igen för att köpa frimärken och onico.Vi sprang nästan hem.

Amande hjälpte mig upp med allt och hemma blev Louise återigen en solstråle och låg och snackade lite skit med gudmor innan hon begav sig. Hon ska äta julbord ikväll, tänk så gott! Nu sover gullet i selen efter dammsugning såklart. Är frestad av vaggan, men hon får sova en timma i selen först, det behöver hon verkligen!!!

En sån dag....har blivit så lycklig och också så ledsen...Louise...imorgon ska vi bara vara hemma! Mamma LOVAR! Och få besök av Yasmine dessutom.

Jag har köpt värtbröd, rödbetssallad och julskinka. Detta blir middag ikväll hoppas jag. Eller borde jag laga köttfärsen som jag tagit fram och spata skinkmackor till lördagsfrukost? Det är frågan. Skulle ju kunna ringa David och fråga. Men inte ringer man väl till hans jobb och stör med en sån fråga? Det vågar jag inte.
Längtar iallafall tills han kommer hem. Dels för att jag får gå ut en sväng och bara vara ensam,. det behöver jag idag och också för att jag vill pussas och kramas med han. I love my David!

På väg till församlingshuset


På café tingsgården, yngsta stammisen!

Slocknat på caféet, inte likt henne!

Lunch enligt kostcirkeln?

Nyfiken på Cubus!

En stund nöjd på Waynes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0