Inför dopet

Dopdopdop...hur kan man tänka så mycket på ett dop?
Amanda var här idag och fick smyg läsa det jag skrev igår.
Blev en liten saga snarare än en dikt. Håller på den tills efter dopet.
Håller på att göra i ordning textbladen...vill göra egna.
Jag har sagt att vi blir 50 till församlings hemmet. Har snarare bjudit 60.
Oj! Det löser vi, säger att jag glömde räkna oss själva och gudföräldrarna.

Middagslagningen har inte börjat. David verkar iof inte ha slutat.
Jag vill helst handla innan för vi har slut på matfett och på potatis.
Rotar och rotar i kyl och frys men lyckas inte finna en full måltid...
Bakade scones till lunch idag och frös in 4 stycken, smarta jag
nu kan jag lura D att jag varit uppe och bakat på fredag morgon,
jag är ett geni!

Åter till dopguiden....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0