Jag borde inte ha barn!

Jag har nått min topp av uselhet som mamma. Louise har haft en jätte jobbig dag. Tack vara en mamma med ärthjärna. Jag trodde på allvar att jag skulle kunna rulla ut Louise i vagnen och gå till stan, fika och gå hem? Jo jag har ju faktiskt gjort det. Efter mycket bök med upp och ner en extra gång och på och av med kläder kom jag iväg och mötte Malin. Louise i selen med sovandes. Hon vaknade snart och jag satte henne i vagnen vid Åhlens. Där vad hon nöjd ett par minuter med leksak sen gnällde hon men höll sig nöjd uppe hos mig eller Malin. SKRIK! Hann absolut inte kolla på allt jag ville. Ammade i gallerian och gick efter en stund med henne skrikandes till Tingsg för att sitta och låta henne somna. Hon sov medan vi fikade och vaknade innan vi hann gå. Hon satt iof glad och mös i vagnen med leksaker och snackade med oss då. Ammade igen och hon var lugn när jag satte ner henne i selen. VRÅL! Försökte hänga henne till tutten i selen men det gick inte. Stog ute i regnet och ammade! Malin skulle inte hem så jag ville inte vänta på henne utan bara hem hem hem. Sprang lite med henne i selen men hon skrek bara mer och mer. Sprang lite med henne i vagnen men det skar så att höra skriken. Så satte jag mig med leggingsrumpa på en blöt parkbänk i regnet och ammade henne in rullad i åkpåsen. Jag kunde inte låta bli att låta några tårar rinna, av sympati för hur mycket Louise fått lida. Vad fan håller jag På med? Varför ger jag aldrig upp? Louise ska inte lida för att mamma vill julhandla eller fika! Är det verkligen sant att det finns bebisar som kan sova i vagnen??? Är det sant att mammor träffar kompisar och går på lunch, sovande babysar som bara vaknar en stund då och då för att bajsa duktigt och äta lite innan dom somnar om och mamma går vidare...
Nu får jag det att låta som om jag ville vara värsta lattemamman som bara lunchar och shoppar....så är det inte riktigt....Vet som sagt inte vad fan det var jag höll på med idag! Nu dröjer det innan jag går ut igen. JAg plågar min stackars flicka. Hon sover nu. i selen med dammsugaren på. There´s no other way! Hon log när vi kom hem, log och såg mig djupt i ögonen på ett underbart sätt....betyder det att hon förlåter?
David jobbar kväll. Vi får komma till Malin och Morgan om vi vill. Louise vill vara hemma. Så är det.
FAN! Vad egoistiskt jag betett mig idag. Jag skäms så! LOUISE VILL VARA HEMMA! Hur kunde jag tro att min pyttelilla stackars gullunge skulle må bra av att dras runt på stan och släpar in på caféer...?!

Tog lite bilder som bevis på att hon oxå var lite nöjd...

Så här satt hon på Åhléns...några minuter....

Sitter på bästa fiket i stan och gillar läget en stund....

Mackor, bullar och nyheten "kolagömma"

Hemma bäst!




Kommentarer
Postat av: Elle

Det är väl bra att du ändå försöker gå ut med henne? Hon måste ju vänja sig, det är ju inte normalt att vara inne 24 h om dygnet. Jag tycker inte att du ska skämmas, du kan ju inte vara inne hela tiden. Det skulle ingen må bra av. Jag tycker inte att du ska ge dig, kämpa på! kram

2009-12-07 @ 16:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0