Julen är över!

Då har det varit julhelg. Pakethelg, mathelg, familjehelg. Julafton var för oss jätte mysig. Lång dag med massor av intryck för lilla Louise. Åtta timmar på raken höll hon sig vaken i julfirandet och studsade runt bland oss alla innan hon slocknade. Hon fick såklart galet mycket i julklapp. Även jag och David fick massor. Maten var godare än någonsin. Kanske för att man inte ätit av det i en månad innan på jobbet? Annars är vi hemma nu och julen känns bara som man vill stöka bort. Smyger unden med en liten tomte varje dag nu så dom är snart slut.

Louise är så go nu, håller igång hela dagarna och gillar massor av saker att göra. Men så intensiv hon är! Det är konstant underhållning som gäller. Hon sover max 10 timmar/dygn, det är VÄLDIGT LITE för en 4-månaders baby och jag är faktiskt bekymmrad. Hur orkar hon? Hon har natt från 23-07(ibland05) och där i mellan vaknar hon till 4-5 gånger(ibland oftare) och vill äta/bara snutta lite. Hon sover middag 3 gånger men bara ca 30 minuter, max en timma. Imorron är det BVC dax igen. Vi kommer då be om hjälp med nattningen, vi behöver en metod som vi kan köra med och den måste vi sedan följa, det ska vara något David också kan hjälpa till med. Gröten har vi lagt av. Att hon skulle få lite ont var vi berädda på men hon har verkad få väldigt ont. Igår gjorde vi välling av gröten och hon fick i sig 10ml bara, efter någon timma vrålade hon länge och mycket innan vi lyckades kämpa ut mängder av gaser, likadant gjorde hon förra helgen när hon fått det. Hon tjöt så! Jag undrar jag, hur vi ska kunna trappa ner amningen...så där ont vill jag att hon ALDRIG ska behöva ha!

David och jag har nog nått toppen av osunda vanor nu. Det är faktiskt så pass att tilloch med han funderar på om vi kanske borde bättra oss lite. Det är enormt mycket dricka och skräkmat som äts här hemma varje vecka. Det är både vansinnigt dyrt och onyttigt! Jag mår inte bra av denna livsstil som David lyckats köra in mig på under dessa 4 år.....även om han är värre än mig.

Vi håller på att planera nyårsfirandet. Blir libanesisk middag med Malin, Morgan och mina bröder. Iallafall Oliver. Hoppas Joakim också vill komma. Försöker locka med lite dryck...Får se vad Louise tycker om raketarna?

Louise, Lillfluffo, Kerstin, Kråkan...kärt barn har många namn! Fullt ös i gåstolen och hoppgungan och alla andra leksaker hon fått är det nu. Vi har lyckats avvänja sovandet i selen! Äntligen! Jag lägger henne i vår säng eller i vaggan. I sängen på natten, vid mig såvi kan göra det enkelt. Jag är nöjd, när hon sover själv känns det som vi är på väg mot något lättare vardag...Vad det gäller vagnåkandet så är det fortfarande som att trycka på en skrikknapp när man sätter i henne. Oavsett hur nöjd hon är. SUCK! Det blir ju ett nytt försök imorgon. Önska oss lycka till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0