Louises 4-månaders koll

Det har gått bra att vara ute idag!
 Nöjd/smågnällig i vagnen på väg till bvc-nöjd till fiket-sover på fiket-går på nytt fik (jag vet men bäst att ta en dubbel när man endå är ute) och blir lite gnällig, åker då framåt i selen hem med mammas finger i munnen.
Gick ju som smort!

Nästan 7 kg och hela 62,5cm lång, hon ligger i vikt, huvudomfång och längt på genomsnuittskurvan. Mamma stolt ;-D, hon växer som hon ska! 10 timmars sömn/dygn kan tydligen vara normalt, så hon säger att jag inte ska oroa mig men endå göra rutin av dessa 10 timmar. Nu sover hon middag för tredje och sista gången idag. Hon sov en stund innan vi gick imorse ca 10-10.30 och sen sov hon nog en hel timma efter BVC i mitt knä på Hutigs, då var klockan ca 12-13 tror jag, och nu 15.45 somnar hon igen. Denna gång har jag lagt henne i vaggan, något jag ska fösöka hålla på. Hon somnar av amningen, något annat har inte lyckats söva ännu, typ rullande i vagnen. Är det verkligen sant att bebisar somnar i vagnen?

Ikväll ska vi bada henne och lägga henne efter amningen i vaggan, sen ska hon få lära sig somna själv genom att ligga kvar oavsett. Vi ska titta till henne var 5e minut. Set ska tydligen få ta hur lång tid det vill. Vi får se hur det går. Gäller att vara stark och envis samtidigt som man är lugn och harmonisk. Först bada med pappa sen amma och då sjunger jag några visor också sen lägger jag henne. David får hjälpa mig att gå in och smeka henne över huvudet då och då. Det kommer ta energi!

Nu är familjen pappa och köper en hylla till oss. Vi fick ett presentkort av dem och nu åker dom åt oss också...en vit expetit hylla den som är 4x4 hyllor. Vi behöver den till alla hennes saker, men jag ska även ha kläder i den just nu. Mysigt att ha lite att pyssla med imorgon, om David lyckas sätta ihop den.

ÅH vad skönt det är avv ha slutat ha henne sovandes i selen! Att hon ligger själv! Det har blivit mycket kortade stunder hon sover, och ibland lite jobbigt man har helst velat sätta i henne....men låtit bli! Fortfarande lite hjälp att lugna henne med dammsugaren, men bara lite ;P Den är som vaggvisa....

Ikväll är det Stattparty. Inte för min del dock, Inte kan jag lämna min lilla Kerstin ännu! David är ju som han är....stannar helst hemma...knäppa han!


Kommentarer
Postat av: Angela

Hur gick de då? :) somnade hon tillslut?

2009-12-29 @ 13:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0