Sluta amma

Ont i rumpan! Cyklade 20 minuter igår. Är faktiskt stolt. David cyklade 0 minuter. Försökte imponera honom men han verkade oberörd. Lata, trista människa! Jdg tyckte det gick lättare att cykla när David var hemma så jag hade någon att vara tuff inför.

Kvällspigga Louise lekte och lekte tills hon började vråla otröstligt. Jag både kände och hörde all luft i magen på henne. Masserade och knådade. Skrik, skrik, skrik!!! Hon är så hetsig när hon bli hungrig och äter mer luft än mjölk. Jag gör vad jag kan för att göra amningen lugnare för henne men det är för svårt. Susande ljud och i selen nersänkt är bäst hittills, då kan jag hålla hännes händer så dom slutar glida till munnen och störa. När natten väl börjat och hon varvar ner går det bra att liggamma lugnt.

Ikväll ska Louise få gröt kanske kan vi slippa lite av den hetsiga kvälls amningen, och kanske iallafall ett av alla nattmål (oftast 5!). Är det för tidigt? Vi har fått rådet av läkaren på barnmottagningen. Ser fram imot detta.
Jag längtar faktiskt tills jag och Louise slutar med amningen, det kommer inte bli många dagar till efter 6-månaderdagen.

Jag VET att det bästa för barnet är att helamma. Men så upplever inte riktigt jag detta med tanke på hur amningen går. Hon har ju alltid så svårt att äta! Vi kommer behöva lång, lång tid att avvänja henne. Vi har ju inte ens fått rutiner ännu. Minst varannan timma alltid, dygnet runt. Därimellan en del "tröstsnutt" som vi också försöker byta ut mot annan tröst. Det är inte helt lätt. Lite gröt till kvällen kanske gör mirakel? Kommer inom kort också prova 4-månadersvällingen, den kanske hon inte kastar upp som ersättningen. Ja...det blir en spännande kväll!

Dagen blir nog hur trist som helst. Vi skulle ju få besök från Strängnäs idag men det ville sig inte bli av. Tänkte en tanke att bege mig på babyöppet på tomaskyrkan...men inser ju att inte tar man ut Louise kl 09 på morgonen i minusgrader påväg någonstans ett par kilometer bort buss som man inte hittar till? Hon hade nog iallafall älskat att vara där. Efter jul kanske Amanda kan åka dit med oss någongång. Ibland behövs två för att hantera en.
Funderar även över detta med babysim...hon skulle ju trivas som fisken i vattnet men hur skulle det gå att passa tiden med min vagnilskna tös? Och sen ta sig hem. Måste inte mamma hoppa genom en dusch och klä på sig efter också? Vad gör Louise då? Skriker, och skriker tills vi är hemma. Jag vet detta. Vet iof inte när dom har babysim, kanske kan David komma med. Det är så roligt hur folt tycker "ni kan ju ta bilen istället".....dom har alrig åkt bil med Louise. Babysim kommer nog aldrig bli av. Finns det inga babyträffar med centralt? Pluttan vill ha kompisar i sin egen storlek nu! Men vissa saker kan man inte få om man vagn/bilvägrar...(vore det så att hon bara gnällde lite skulle jag tveklöst rulla på iallafall. Men hon panikskriker på nivå 11).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0