Sömn i vaggan

När dagen börjar tidigt sover Louise middag redan. Jag har druckig min goda godmorgonvälling och klätt oss före 08. Igår kväll stoppade jag Louise i vaggan. Eller först ungefär 17.30, då sov hon där en halvtimma dels med dammgugarljud på men inte hela tiden. Hon vaknade av grannarna. Sen nattade jag henne runt 21. Bara med amning, Jag står och ammar henne och vaggar. Sen la jag henne i vaggan igen. Hon vaknade två gånger innan 22.30 sen sov hon till 00, då jag gick och la mig och tog upp henne i sängen. Ena gången räckte napp och famnen. Hon tar napp mer och mer....

Jag och David satt uppe och pratade och sörplade på lite rödvin. Alltid tråkigt att begränsa sitt intag av detta men det gör jag såklart. Jag ammar fortfarande Louise. Vi pratade om det ena och det andra. Om hotellet. Om framtiden. Om jag kommer hitta jobb i sommar eller inte. Jag vill verkligen ut och jobba restaurang i sommar!
Vi pratade också om att vara mamma och pappa, hur man hittar sigsjälv i allt det nya. Och vi pratade om Louise och hur otrolig hon är! Det är så mysigt att vi gör på detta sätt lite oftare nu. Klart vi tittade lite tv oxå ;p Men det var jag som ville.

Senare till församlingshemmet med gudmödrarna sen efter det ska Amanda och vi gå och ta en fika. Måste ju passa på när man endå tagit sig ut med Louise. Kyrkan ligger ju otroligt nära tingsgården så att...kolagömma?
Det är jätte mysigt att vara på fik och Louise verkar inte alls misstycka, hon tittar så nyfiket och är bara glad. Det är när man går ut och stoppar ner i vagnen det börjar......kommer säkert med med en arg Louise senare och mega mycket skult över att jag gåt utanför dörren med henne.  Jag sätter 100kr på det.

Nu till tandborsting. Sminka? Jag trivs bäst utan så länge jag själv inte behöver se. Vi tar utan.

Kommentarer
Postat av: Maria Broberg

Hej Kim!

Vad kul att ni kommer och fikar i helgen!

Kram Maria

2009-12-15 @ 12:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0