Trött, elak och bitter

Jag är nog tröttast hittills nu. Kanske. Sitter med henne i selen, dammsugaren på högsta nivå och jäspar. Har legat i sovrummet ett tag och vilat ögonen iallafall. En timma. Fem gånger vaknade hon. Hon har inte ens sovit middag 2 timmar idag och då var hon endå vaken tok mycket i natt. Hur orkar hon ens? Hon växer väl...
David stackarn har jag hunnit varit arg på och han har inte ens kommit hem än. Han har bara ringt. "Ingen hosta i allafall" sa han...."nej tänk om det endå bara hade vart det!!!", "det kanske var mjölkallergi iallafall" "sa jag att hon verkar ha ont? nä, jag sa att hon vägrar sova utan bröstet!"....and so on....Om jag var han skulle jag rymma idag. Jag är på hugget. Ofrivilligt. Inatt blir det dubbla, trippla piller och tröjfritt. Imorgon ska jag vara pigg och orka vara den mamman Louise behöver. Idag är jag en tråkig mamma. Inga extra sånger...ingen rolig mamma teater...har nog inte rört vid en leksak på hela dagen...
Snart kommer David hem. Stackars honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0