Wow Willys!

Igår gjorde vi något vågat! När David kom hem från jobbet skulle han åka och nyårs handla, jag skulle stanna hemma med Louise eftersom hon har varit så arg i bilen varje gång och skrikit så att alla på ica maxi stirrar på oss med förskräckta ögon..MEN, hon hade nyss sovit en stund, hon hade bajsat mega massor nyss och ätit så hon var på topp. Vi klädde på henne och for iväg. Jag fick vara galen pajas hela vägen, men det gör ju inget. Hon satt glad och tittade på sin mamma. Så kom vi till willys och tod en sån vagn med barnstol på. Där satt hon och tittade en stund iallafall sen fick David kånka på henne för att hålla humöret. Då somnade hon. Bara så där! Det är ingen hon gör. Det hände en gång förut när hon var ca 2 månadet att hon satt i sin stol och bara deckade. Hon har somnat ibland när vi bär runt och nynnar men aldrig bara så där. Som en bebis sov hon tills vi var klara. I bilen när david packade in vaknade hon med ett skrik och fick lite tuttkontroll sen var det bara att åka hem. Alla nöjda och glada! Häftigt! Jag och David är nu kaxiga föräldrar ocjh funderar på att våga göra något ikväll också typ åka till TunaP och köpa joggingskor till mig. Vi får se. Vad det gäller läggningen så gjorde vi inget speciellt igår, det får bli ikväll. Men hon har sin fasta tis att somna och det är tyvärr så sent som 23. Helt ok och jätte muysigt att ha en glad och vaken bebis, men mamma och pappa skulle behöva vara ensamma en timma varje kväll iallafall....men vid 23 måsta alla sova...Vi får hoppas att hon kommer vilja bli trött tidigare. Kan knappast ta bort hennes middagssovande heller med tanke på att det bara är ca 2timmar/dag. Det är lite triskt detta med våra långa, långa kvällar! Hoppas hon an tänka sig att böärja sova vid 21 snart. När hon blir stor tjej ska hon insann sova eftert bolibompa! Annrs blir det inte syskon gjorda...
Jag är trött idag. Tråkiga mamma, tycker lilla "Lollo"! Tur att moster Malin kommer hit senare, hon orkar busa mer än mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0