Babylängtan & kanelbullar

Ensam hemma med magen,
Vad ska man hitta på? Har varit nere på p.o.p, köpt sparkbyxor, mössa och tights på rean. Hittat ännu mer som jag vill ha till lilla älsklingen. Har bakat bullar och kakor så det räcker till alla vi känner i helgen! Och packat med bbväskan. Tvättat och dammsugit. Nu sitter jag bara här och tittar på magen. Hur många dagar är det kvar nu igen? 48+/-14 hoppas på -. Har säkert kört över en km med vagnen mellan babys rum och köket. Det kanske är en dröm? Kommer det landa en liten skrynklig rosa lilljepsen på mitt bröst snart? Jag trodde baby skulle bli lite lugn i magen nu när det är trängre...men tydligen har den mer energi och styrka är någonsin. Fan, vad det gör ont när det spänner så här! Och nu vet jag vad förvärkar är. Hade mycket ont igår, men inte idag. Kräktes två gånger inatt, det spännde sååå. Men den får sparka och pressa hur mycket den vill...bara den har det bra!

Oliver kom hit igår med David när han slutade. Nära på att det blev en hel vecka utan besök från lillebror. Fick hjälp att baka två satser kanelbullar. Mamma har sagt att det är en bra idé att fylla frysen för det kommer bli många fikan här när lillen flyttat in. Sen åt vi pizza IGEN. Fast jag fick bara i mig två bitar. Tycker om bulldeg =) Inte det bästa mot halsbrännan kanske.



På onsdag får jag besök av Henki, det ska bli kul har inte träffat honom sen Malins födelsedag.
Känns som söndag idag, men det är ju måndag. David är ledig, det är väl därför. Fast han är i Åker och fiskar. Han har lite mer än mig att göra under denna väntan...men jag tror nog han börjar längta rätt mycket nu han också!
Hur får man tiden att gå? Lite fortare än så här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0