Börjar vakna

Shit vad jag var väck imorse, helt knäckt.
Nu är jag tillbaka till verkligehetn från dimman. Har varit och fikar med M&M, lämnat Davids kavaj på kem, handlat middag och köpt en til sparkdräkt, en underbar och rosa. Njöt hela prommenaden av min nya super snygga handväska som jag fick av David igår på Bianco.
Nu har jag diskat, funderar på att förbereda middagen och sen krypa ner på soffan med mina tre tidningar som jag har köpt idag. Ska hålla mig vaken för att öka chanserna att jag sover nattetid, men jag måste vila iallafall.
Idag gick det bra och handla, när jag hade betalat ocgh packat kom jag på att jag glömt handla en sak och fick gå in igen. Gången innan det som jag handlade började jag gräla med en kvinna vid panten, hon ville hjälpa mig och jag var vääääldigt laddad, hade absolut inte lust att tala med en annan människa. Hon väntade på sin tur och ville panta åt mig eftersom jag tydligen var långsam. Då gick jag sa varsågod och gav henne panten, sen började hon jaga mig...jag typ sprang därifrån och hann nästan inte köpa någonting. Egentligen var jag väl arg på David som hade bjudit hem sin farmor och farfar på födelsedagsfika men var så bakis att han bara låg där på soffan och jag fick fixa fika och städa innan de kom. Egentligen skulle jag äta lunch men Mimmi, amanda, Helen och Lilian. Fast jag var på så dåligt humör denna dag iallafall, hade nog varit hemma oavsett. Lördagen som jag i Härad, varmt och myggigt. Tyckte det var på tiden att David gick ut och det gör han inte om jag är hemma. Då måste han "stanna hemma och ta hand om tjejen" tydligen. Jag önskar att jag slutade vara så nervös som jag blir när han dricker. Det har sina själ visserligen men nu var det över ett år sen något av detta skedde, tänker inte skriva om vad, det är inte så snällt. Men man kan säga att det inte alltid är så lätt att hinna hem innan man blir sömnig. och sover David så finns det ingen som kan väcka, tro mig absolut ingenting väcker honom.
Det här med egentid och att göra saker på egen hand pratde jag lite med min sister om igår och tänkte sen på hur dåliga jag och David är på det. Mest David. Han har sitt fiske, men det har verkligen varit lite sådant i år. Jag är ju gravid nu men brukar annars gilla att träna på gym, det är väldigt avkopplande för mig. Ska börja göra det senare i år, beroende på hur läge jag blöder och behöver läka efter förlossningen. Jag tränade väldigt mycket när jag träffade David sen mindre och mindre till inget. Kvällsprommenader brukar jag älska också. Fast antagligen inte nu längre när jag är så mörkrädd. Jag och lillen kommer vara ute mycket. Och jag fikar mycket på stan, nästan dagligen sedan arbetslösheten. Ok, jag har mycker egentid så jag tar också mycket tid att göra saker för migsjälv. Men David är dålig på det. Fast han sitter ju i sina data spel och ser på sina filmer och sånt, men umgår med vänner är inget som händer ofta. Vi har endå hunnit prata om hur vi vill att det ska kunna funka hemma med sådant och bestämt att satsa på att en varsin kväll i veckan där man kan gå på jympa, träffa vänner, ta ett långt bad eller vad man nu vill ska vi ha. Så får vi se sen hur allt blir.
Här blev jag sittande skrivandes och nu hinner jag inte förbereda middagen innan David kommer hem iallafall. Men den är inköpt och jag ska laga den. Varit en skaplig hemmafru idag. Crepes. Bäst att aktivera mig i köket så jag inte ser så lat ut när D kommer hem från slit och släp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0