Chris & Helens bröllop

Bröllop mellan Helen och Chris igår i Husby Rekarne kyrka med middag och fest församlingslokalen.
David hade utbildning hela förmiddagen så jag klädde mig och sminkade hemma, sen gick jag till Mimmi, Amanda och Henric för fördrink. Jag kände mig inte alls glad och bekväm inför att gå på fest men hemma men så fick jag syn på en av Amandas klänningas som nog kanske kunde rYmma en kula som min, och det gjorde den! Ännu bättre hon hade ett par svarta skor med resår som höll kvar foten. Jag kunde få i mina klumpar, och håla kvar dom! Så när David kom hade jag en helt ny look, jag som tvingat honom att ha rosa skjorta till min första klänning och allt...Men TACK, Amanda för kläderna! Väl i kyrkan hade Helen en rad vackra tärnor i klädda lila långkklänningar med olika urringingar. Och hon själv hade så otroligt vacker klänning. Under vigseln sjöngs you rase me up och from this moment. Shit jag känner hur håret reser sig när jag tänker på det. Det var mycket snyftande på kyrkbänkarna, jag höll tårarna tillbaka dock. Helt otroligt, var lite nervös inför att gå på kärleksfest med mina hormoner. 
Det var långt mingel efter kyrkan ute i solen. Folk hann få i sig ett par glas bubbel. Sen var det middag med många berörande tal, tårta och brudvals. Helens kusiner spelade gitarr och sjöng God bless the broken road, sååå vackert här brast det för mig, jag tappade några tårar. Dom spelade sen utan dina andetag. Det var mycket romantiskt detta bröllop. Helen har planerat och längtat så. Nu är hon gift.
 Jag och David var tråkiga och gav oss tidigt, åkte hem 23.00 med taxi, men efter dess var det nog mest disco och bar, inte så farligt för mig att missa. David jobbar idag.

            

        

Att gå på fest höggravid innebär att man får vara beredd på många kommentarer. Det hade jag inte tänkt så mycket på innan men jag tycker jag klarade det fint, fast det var jobbigt. Minst 15p kom fram och sa någonting om magen och ville veta när jag ska föda. Jag fick jätte många komplimanger för att jag var fin i magen också, inte bara höra hur väldigt stor den är. Spännande, min mage! Henric tycker att jag ser så där gravid ut som på film, eller som kändisarna. Glamorös, tänkte jag? Nej, överdriven vad ordet. När vi väntade på att ta för oss tårtan satte jag mig ner i en fotölj och då kom en man fram och frågade mig om det var dax. Då svarade jag faktiskt inte utan ställde mig upp och stod. Jag var mycket upprörd över detta när jag kom hem. En gammal klasskamrat till mig tittade också på magen och sa hur många är det? EN!!!!! Han såg inte ut att tro mig. Igår förmiddag fick jag massor det ont nere i magen, förvärkar antar jag men det var mycket och länge under flera timmar. Men det lugnade sig sen fast kom och gick under hela dagen och kvällen. Ska det göra så här ont? NU idag har jag inte kännt något iallafall.
Min älskade David började prata mycket om vårat bröllop igår, jag börjar verkligen tro att han vill gifta sig med mig. Och han säger att han vill göra det innan hans farmor och farfar går bort, han vill att de ska vara med och dela glädjen säger han. Oj, oj, oj vad hjärtat bankar nu.....
Jag kommer sitta och bröllopssurfa hela dagen. Jag har tänkt på bröllop sen 070116, då vi förlovade oss. Jag har när jag haft tråkigt skrivit gästlistor och läst låttexter, fantiserat om blommor och klänningar. Vi vill gifta oss på sommaren. Vi vill ha råd att unna oss och alla gäster en fantastisk middag(såklart!). Jag tänker på klänningen, vilka som ska vara med, vad de ska ha på sig. Jag blir helt varm och svettig av att tänka på detta. Tänk om jag får gifta mig med David!!!!!!!!!!!
Nu måste jag börja googla bröllop.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0