Davids födelsedag

Igår fyllde David år. Jag köpte sista minuten present. Blen en riktig man-bag, en svart björn borg med axelrem. Blev också en härlig kofta till hösten och självklart lite kalsonger. Vad vore en paketöppning utan det? Jag tror han är nöjd med väskan, jag är väldigt nöjd iallafall. Han hade en så sliten och gammal. Har velat köpa ny flera gånger, men dom är ju så dyra. Jag hann inte förbereda någon födelsedags middag för jag åt lunch hos farmor och farfar och det blev ganska sent. Så vi beställde pizza, som David fick hämta för jag hade så otroligt ont i kroppen igår. Har tänkt något hemlagat ikväll som jag ska handla och laga. Borde kanske grilla men jag är sugen på något kallt och fräscht. Oj vad länge sen jag åt isglass. Måsta ha idag. Twister.

Sammandragningar och ryggvärk som strålar uppåt och utåt höfterna. Det kommer så fort jag sätter igång men lättar också så fort jag vilar. Lite svårt att hitta en viloställning bara, blir oftast liggande på vänster sida men då kommer sparkarna in under revbenen också fast mindre. Har börjat tänka på magen som "lilltjejen". Lite tokigt kanske, tänk om bm har fel...jag blir jätte lycklig vad det än är. Minst 5 veckor kvar. Någon tidigare förlossning lär det inte bli. Bebisen trivs jätte bra i magen och har så kul med att knuffa på min blåsa. Helt vansinnigt hur många toarullar det går på en vecka.

David försov sig imorse. Detta sker nästan alltid när jag somnar innan han går. Han är så van med att jag tjatar och drar upp honom. Fast nu hade han dessutom glömt sätta larm. Jag frågade 3 gånger innan han somnade igår men fick inget svar. Inte mitt ansvar heller men han är så van att jag ser till att det är gjort. Blev bara en timma sen som tur är. Jag gick upp och donade lite sen la jag mig igen, hade bara sovit någon timma. Sen klockan 12 hade jag min morgon. Vaknade av att det regnade in räkningar i dörren. Mängder! MIn fil hade frusit och jag kokade ägg för kort tid. Blev knäckebröd på ballen. Ungefär så länge som det tar att få i sig två trekantsknäcke och ett glas vatten orkar jag sitta i solen. Ger upp att sola. Kanske lite sola imorgon, ska åka ut till Härad igen, så David får lite flickvänsfritt. Verkar som enda sättet att få honom att hitta på något kul är om jag inte är hemma. När jag är hemma somnar han klockan 20 på kvällen och sover 10 timmar. Så rolig är jag att umgås med. Tur det finns sims, fast jag har redan tröttnat på det också. SimsKim och SimsDavid fick en liten dotter sist jag spelade.

Sätta fart med lite diska och dammsuga nu. Sen blir det väl ryggvärk resten av dagen. Måsta handla den där middagen också. Vad blir det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0