Lunchklubb & lillebror

Jag sov ganska bra i natt! Somnade och vaknade till och från under natten sen sov jag 3h i följd utan avbrott på morgonen och gick upp 10.30 istället för 12. Kände mig utvilad. Får jag ha det så här är jag nöjd. David låg på soffan det får nog vara så ett tag till. Vi kramas och myser en stund innan vi ska sova, sen varsitt rum.
Gick ner till stan för träff med lunch klubben, blev ganska kort dock för sen kom Oliver och hälsade på. Men hann med en mumsig lunch på Papas tapas och en mindre mumsig hallonpaj på espressohouse. Sen gick jag och Oliver en sväng, kollade på skorean för skor till lördagen. Blev ett par för 99kr. Dom gör ont och normalt skulle jag inte köpt dem men billiga nog att ha på en fest. Sen tog vi en isglass på torget och stötte på Lilian och hennes rara lilla dotter, fika på fredag. Hoppas på lite mer av förlossningsberättelsen och prat om första tiden med liten då. Tänk om en månad kommer Davids och min lilla tjej ut och flyttar in här. Då får han två damer att ta hand om min fina karl. Allt är så spännande. Känns som en evighet kvar dock. Hoppas dagarna börjar gå fortare snart...
Nu är jag hemma och har förberett middagen, bakad potatis med skagenröra,sallad och vitlöksbröd. Oliver var här några timmar men åkte tillbaka till Hammartorp, det skulle tydligen grillas oxfilé. Vi fikade bullar och saft på ballkongen. Tre fikan hittills för mig alltså, skapliga socker intag denna dag. Inte så där jätte bra när man är gravid kanske.
Jag ska skriva en lista på allt vad jag vill hinna göra, fixa innan baby kommer ut. Städlista, vill tvätta soffan, mattorna och sånt. Göra strålande rent överallt. Mamma sa något om att komma hit nån dag och hjälpa mig, kan det stämma?
I så fall kan jag tvätta soffan och mattorna i källaren. Får se vad mer som hamnat på listan. Köpte underbart skurmedel som doftar liljekonvalj idag, bara för att jag ville har massor ledel hemma redan. Skurmedel, sköjlmedel och tvål är nog kanske en sån där gravidcraving jag har. Middag strax, smakade så mycket av skagenröran då jag gjorde den att jag inte längre vill ha mer...bra jobbat! Men man vill ju gärna lycka när det är till David...jävla matproffs!(Egentligen är jag glad att han är så bra på mat)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0