Baby, baby, baby

Nu vill jag ha pengarna tillbaka för första vagnen!
Så jag kan shoppa mer till bebisen. Det är som om att jag känner mig lite närmre varje gång jag köper en ny sak. Det stämmer såklart inte med verkligheten men det lindrar längtan lite. Igår köpte jag småflaskor till reseneceasär på apoteket. Till bbväskan såklart. Fyllt en med olja och en med duschkräm till migsjälv. Tog en promenix till sveaplan igår och in på barnenshus, fast där köpte jag inget. Tittade lite på alla vagnarna och insåg igen hur nöjd jag är med vårt val. Barnenshus är inte så bra tycker jag. Så länge den lilla är baby blir det nog babyproffsen vid alla inköp, men nu vågar jag inte visa mig där på ett tag...  
Ultraljud på måndag. Känns som det är en evighet sen jag vad på mvc. Vill lyssna på lilla hjärtat. Magen har växt massor sen sist. Hur mår du där inne? Jag försöker prata mycket med magen. När jag är själv så mycket blir det så tyst om inte musik eller tv låter. Kanske är bättre om jag sjunger och pratar. Tur att det inte bor någon vägg i vägg.

Varför skulle David ha semester så tidigt för? Önskar att han inte behövde jobba nu. Att vi kunde hitta på saker hela dagarna istället. Men han jobbar, kommer hem, äter middag, ser på tv och somnar. Snark. En riktig trötter. Han är ledig hela helgen iallafall, hoppas det blir fint väder. Ska göra lyxfrukost och mysa riktigt mycket. På onsdag fyller han år. Tänk om inte pengarna har kommit ännu då. Jag vill ge något fint till honom. Han har verkligen varit så underbar under graviditeten, så lugn och trygg. Det är ett under hur den människan kan vara så stark alltid, och köra på oavsett. Det har ju inte varit någon rolig vår för honom i år. Men hösten ska få bli fantastisk. 

Tre timmar kvar sen får jag besök av Henrik Daver! Gå och fika. 

 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0