Ännu mer barnvagn

Snabbt genom duschen och raka vägen mot babyproffsen.
Så började min dag efter ännu en nat med dålig sömn och barnvagnsångest.
Två timmar på babyproffsen. Nu har jag köpt en ny vagn. En brio joyful turkos/svart,  jätte bra lagom stor duovagn utan massor av detaljer. Först skulle jag köpa en BabyTravel, deras egna vagn som faktiskt är helt om dock massor av skruvar och handtag. Sen fick jag ett generöst bidrag från min far och kunde gå upp en prisklass. Jag är nöjd, vagnen kommer funka jätte bra i vinter. Focusen står kvar i babyrummet. Som jag har svettats för att få ner den i en låda. 90*60*50 stor låda. Man kan säga att det finns tre vagnproblem och nu är 1,5 av dom lösta.
1. Ny vagn som jag trivs med= KLAR!
2. Betala ny vagn: Banken så länge pappa och jag delar på räkningen i juli/aug= HALVKLAR! 
3. Skicka tillbaka/säjla Focus: Frakten kommer kosta nästan 1000kr, och sen när den är framme hos tillverkaren får jag veta om pengarna går tillbaka eller inte(3500kr) ska jag istället behålla den hemma och sälja i andra hand? Ånger rätten går snart ut måste bestämma mig typ imorgon.= OKLAR OCH JOBBIG!

Hela situationen känns fortfarande lika jobbig då den andra vagnen finns kvar och är betald. Tror inte jag kommer sova gott förns detta är klart. Många tårar och svordommar har gått till detta. Det är pinsamt också. Fan vad klantigt av mig.

Efter babyproffsen var jag utsvulten och gick till subway och beställde. Kändes konstigt att göra något sådant ensam.
Tog en is soyalatte choklad på vägen hem också. Lyx. 
David har börjat jobba idag igen efter två veckor hemma. Ganska skönt att få ligga kvar i tystnaden och dra mig när han har gått. Han är inte en av de tystare då han sover om man säger så. Tycker det känns lite orättvist mot honom bara. Tur jag har en karl som drar in lite deg. Håller honom utanför vagneriet dock, känns som det är min grej då det är jag som var missnöjd och inte han.

Det bler räkor och saffransaioli utan vin till middag idag. Lyxigt, men faktiskt inte så dyrt. David bakad bröd. Han är bättre kock än bagare, men gott blev det. Vi har ställt om dygnsrytmen så dumt natt mellan 03-10. Vi är ju nattugglor båda två.
Får försöka komma i säng lite tidigare. Kanske locka med lite myspys. Om om det fortfarande går. Magen är stoooor nu. Personalen på ica frågade mig om det inte var dax snart idag...två månader. Ville svara när som helst. Men då ljuger jag.

 

Kommentarer
Postat av: Oliver Strängnäs

Hej Det Är Kim. Nu har jag börjat blogga också.

www.oliverlinden.blogg.se

Ja, det är inte Fredrik som bloggas om vi säger så.

2009-06-23 @ 14:57:30
URL: http://oliverlinden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0