En social dag!

Nyss kommit hem från en jätte mysig kväll i Kvicksund.

Min kära vän Carl-Johan samlade ihop ett litet gäng från Strängnäs i sin mors sommarstuga för lite grillning och myspys. Vi brände maten på grillen så det kändes ganska onödigt att ha köpt kycklingspett, men alla tillbehör som blir på en liten "knytis" räcker oftast till att alla blir supermätta och nöjda. Jag köpte ett gäng schweppes att festa på.
Tydligen så innehåller dom en smakförstärkare som kan ge fosterskador. Den enda läskedryck jag tycker om som inte har koffein. Nu blir det vatten resten av sommaren. Lika bra det.
Bebisen har varit med hela kvällen och dansat till musiken och bökat på. Vad mysigt det är när man ser fötterna och faktiskt kan hålla i dom. Mina fötter är inte så fina dock. Svullna och fulla av myggbett. Jag kommer inte ens i mina flipflop.

Onsdagslunch med mina kära vänner från åren på Statt har jag också hunnit med.
Papas Tapas, gott som vanligt. Sen en snabb sväng på stan med Marie. Har bestämmt mig för att absolut inte köpa fler kläder nu. Jag har så jobbigt varje dag när jag ska klä min gravidakropp. Det finns inte en chans att jag kan göra mig klar utan att ha skrikit minst 10 svordommar åt spegeln och slängt ut hälften av mina kläder på golvet. Längtar så efter att öppna min kartong märkt "Kims smalkläder". Jag hoppas det inte tar allt för lång tid innan jag kan göra det. Vad ska man ha för kläder tills jag kommer i dom gamla? Kan ju knappast köpa en till storlek. Typiskt att det blir vinter så snabbt efter barnet kommer, jag lär ju inte passa i mina jeans och kjolar så snart.  

Igår hämtade vi ut vår barnvagn. Och jag känner mig såklart med och mer missnöjd med köpet. Den heter novarax och är en duo som Emmaljungas fast till ett lite lägre pris. Vi ville inte att den ska kosta så mycket eftersom vi ska ha den nere i trapphuset. Den har stort chassi och fyra stora runda hjul, känns enorm bredvid mig och går inte att sänka så mycket som jag vill. Det blir säkert stabil och bra till vinterns snöväder, det var det vi tänkte på då vi valde denna typ men jag önskar att jag hade en smidig lite liggvagn. Kommer iallafall aldig använda sittdelen utan köpa sulky ganska snart.
den är iallafall härligt ljusgrön och David är nöjd. Tur det. Den bara står där och ser stor och klumpig ut. Dumma vagn!!!

Nu ska jag se en film med David. Imorgon stanna hemma och göra ingenting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0