Blogg!

Här börjar mitt första blogg inlägg. Mitt första blogg försök också för den delen. 
Det ska bli en blogg där vår lilla babys första tid i livet skrivs om. I sommar får det vara en blogg om graviditeten och väntan. I slutet av augusti blir det en babyblogg.

 Nu är det drygt två månader kvar tills jag och David blir mamma och pappa till den lilla som växer och lever i mig. Och vi längtar. 30 fulla veckor och en dag har gått nu. Inte bara längtar jag efter att äntligen få se, känna och höra vår son eller dotter. Jag längtar också efter att graviditeten ska vara över. Det är visserligen hur mysigt som helst att bära detta vilda foster som verkar älska att ta i för fullt med sparkar och boxningar i min stora mage, men nu har det börjat bli mer jobbigt än härligt. Det är mycket man tror att man vet vad det är men inser då man blir gravid att det inte stämmer alls. Halsbränna t ex har jag nog aldrig haft förut. Fantasin om hur det verkar att vänta barn är inte riktigt lik verkligheten. Mindre än 10 veckor, eller nästan hela 10 veckor kvar. Det är varken snart eller lång tid. Dom 10 veckor som gått sedan jag ville fira 20 fulla veckor med tårtbak och kalas har gått ganska fort. Vi har flyttat in i vår trea och gjort så fint här. Det speciella rummet i lila och turkost är jag väldigt nöjd med. Där ska vi leka, kramas, skratta och umgås så mycket. Jag är väldigt nöjd med hela lägenheten. Nu kommer dom här 10 veckorna där jag inte har så mycket mer att göra än att äta, sova, kramas och vänta. Jag har sökt om a-kassa och är alltså arbetssökande, så helt sysslolös kan jag ju inte säga att jag är. Maila gärna mig om du känner någon som söker en höggravid snart mammaledig servitris med höftvärk och kort stubin. Jag hoppas verkligen det kommer lite soliga veckor att vänta under snart.

 Åh, vad jag längtar efter att få hålla lilla älsklingen. 


Nu är denna söndag snart slut.

Imorgon blir en pappersdag. Först ska jag gå till biblioteket och kopiera upp mitt arbetsgivarintyg och sedan besöka AF för att lämna in detta plus massor fler papper. Sen ska jag samla ihop de papper som skall till F-kassan och skicka iväg, och så var det ett kuvert till med uppgifter till A-kassan. Idag har jag betalat nytecknade försäkringar som skulle betalas före 25e. Jag blir stressad och irriterad av alla papper så jag ska göra vad jag kan imorgon för att göra mig av med alla. Ska det verkligen vara nödvändigt med allt detta pappers skickande?

David och jag har fixat lite till här hemma idag. Jag har tvättat alla babykläder vi har plus täcken och frotté i parfymfritt och mildt tvättmedel för att få ur kemikalier, baciller från butikerna och göra  dem mjukare. Ser så rart ut med alla småsparkdräkter, bodys och pyjamaser som hänger på tork. Tänk, snart är det inte bara migsjälv jag ska klä varje dag utan också lillen.

Nu ska jag nog sätta mig i soffan och hålla om min man en stund. Jag har varit så grinig i helgen.  Ska jag göra ett försök att vara underbar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0