Förfriskade pojkvänner

En lång natt med ett snarkande monster är över!
Usch, vilken natt det har varit. Jag sov inte en blund förens tidigt i morse när jag gick ut på soffan.
Varför ska överförfriskade män snarka så att grannarna på mittimot ballkongen skrattar?
Och så jag som inte vågar lägga mig i vardagsummet förens det är riktigt ljust ute. Och kryp i benen. Jag har läst att det heter restless legs och att man får leva med det. Ungefär som man får leva med att män inte drickar mindre öl än att det berusar. Jag är iof ganska bra själv på att tycka att en till skulle sitta alldeles förträffligt bra ett par gånger extra. Men nu är jag ju gravid och en ren ängel bland sommarens semesterfirande sesongsalkoholister.

Vi hade iallafall en super trevlig dag och kväll igår! Först fika på Tingsgården med Malin och Morgan, plus att vi på vägen plockade upp Malin Sonestedt. Vi satt vid det enda skugg bordet och jag drog ut min stol i solen så ryggen kunde få lite sol. Oj vad frustrerande det måsta ha varit för folk! Enda skugg bordet och hon drar ut stolen i solen, och vi andra får sitta inne! Efter fikat gick vi och reafyndade. Eller inte vi, jag gjorde. Köpte smyckan på 70% och en jätte nedsatt klänning. Malin köpte en påkostad klänning. Men jag låtsas ju att det bara är rean som är tillsalu. Hennes klänning var dessutom lite finare än min. 



David anslöt ca 17.30 då skulle vi ta en afterwork med honom, på min begäran faktiskt-jag tycker det känns så fel att han jobbar och sliter medan jag sitter hemma och tycker att jag kan hänga tvätten senare. Bishop Arms. Hur kan man tortera sigsjäl med att gå in på fatölets paradis och köpa läsk? Ja, vad gör man inte för att hålla gubben på bra humör...
Vi hade så trevligt att vi satt kvar och åt middag innan vi gick till centro och rundade av med den så nödvändiga sista ölen. Morgan är jätte trevlig att umgås med! Bra jobbat, Malin! Han var nog också lite mosig i huvudet. Malin snålade på vinet. Det gör hon oftast. Inte om jag är med och vinar dock, då brukar hon få sig ett vinrus. Ikväll blir det grillkalas hos oss, Ska ner på stan och handla. Ica Nyfors har så dålig köttdisk.

Snabb fika med Mimmi strax. Snabb fixa migsjälv först. Har sovit hela förmiddagen. Igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0