Midsommarafton

För drygt en vecka sen slutade jag ta en medicin och  märkte ganska snart att jag kände mig yr och konstig i huvudet, synen hängde inte med huvudets rörelser utan kom lite efter vilket ger en elektrisk känsla. Jag tycker att det är lite som när man lägger sig i sängen efter allt för mycket rödvid och man känner hur sängen snurrar upp i luften med en. Detta är helt normalt, men börjar bli jobbigt nu. Funderar hur länge det kommer att förtsätta?

Kanske har jag lite ont i huvudet för jag är så otroligt bekymmer laddad nu också. Kroppen och barnvagnen.
Jag vet mycket väl att det vore hemskt dumt att skicka tillbaks vagnen, dels måste jag packetera den och dessutom betala återfrakt. Vagnens värde får jag nog tillbaka men1000kr har gått till tur och retur. Så ska jag då gå iväg och hämta en ny vagn kanske 6000-7000. Jag försöker övertala migsjälv att vagnen är helt ok, att andra mammor inte kommer att titta på mig och tycka att jah har gjort världens dummaste val. Jag visste inte hur mycket trendkrav man sätts i när man skaffar barn. Jag tycker det är vansinne. Självklart borde man fokusera på glädjen över familjen. Jag har jämfört migsjälv med andra hela livet och såklart även nu. Och så mycket det finns att jämföra! Och jag tänker att jag har valt den fulaste vagnen av alla mammor i hela stan, jag har gått upp flest kilon och kommer tappa dom saktast, jag låter bli att köpa massor av trendiga babyprylar som man "bara måste ha".
Man behöver inte bry sig om hur andra har det. Sköt digsjälv och skit i andra, Kim!
Nej, ingenting hjälper!

Idag är det midsommar jag vi ska åka hem till pappa i Härad, det blir bara vi, pappa och bröderna. Vi ska grilla och spela spel. Mitt tålamod och 5p spela tillsammans! Tur att Oliver är sämre forlorare än jag. hans ilska och fåneri när det går dåligt gör att ingen behöver se att jag är nästan lika. Går det bra för oss tar pappa äran iallafall "Ja, duktiga Pim! Bara för hon är min dotter", förorartroffén får man iallafall "ta äran för".
Det ska bli jätte mysigt. Spel spelandet kanske inte. Tur att Oliver och Joakim är med, pappa och David lär ju få i sig obegränsat med öl.  

Nu ska jag städa av lite snabbt så det är fint här när vi kommer hem imorgon. Sen välja kläder till två dagar. Ska in till Strängnäs och träffa Yasmine på lördagen. Kommer vi hinna med bussen om två timmar?

Trevlig midsommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0