Barnvagn, barnvagn

Idag fyller min lillebror Joakim 16år. Grattis!

Fast jag firade honom i fredags, och pappa som fyllde den 11e. Mamma fyllde 16e. Juni är en fantastisk månad för man får köpa så många presenter, det är kul. Fast det var inte så roligt i år då det inte ligger så många pengar i fickan. Joakim fick ett par tuffa solbrillor, han vart super snygg i dom så det var kul! Pappa fick en dekorations segelbåt till deras jätte stora uteplats. Mamma fick prasentkort på posten, enormt tråkigt jag vet. Ha fått så dålig presentfantasi, annars brukar jag alltid se till att komma på något roligt och personligt. 

Midsommarafton ute i härad blev roligt, fast vi egentligen inte firade midsommar utan bara umgicks. Vi hann med bussen efter massor av krångel framför spegeln. David och jag hade också en otroligt jobbig diskution kring detta med mitt speglande. Kan hålla med honom till fullo om att det är egoistiskt att ha dåligt självförtroende och så stor fokus på det ytliga som jag har, men kan för det inte ändra hur det är. Han verkar ha otroligt lätt att ruska av sig dumma tankar och ta upp roliga istället. Sånna kraftar har inte alla, men för vissa är det självklart att man gör så. När jag blev gravid fick jag hela tiden höra att jag går nog bara upp 10, högst 12. Själv gissade jag på 16 totalt. David gissade 8 totalt! Nu är jag i v.32 och har gått upp över 20kg. Det är inte helt enkelt att hantera. Jag ställde in min fika med Yasmine på lördagen för att jag inte ville visa mig bland folk. Så kommer nog resten av sommaren att se ut, mina vänner. 

David räknar marker inför pokerspel

Spelande blev av sen iallafall. Poker och frågesport. Man kan säga att alla hann både vinna och förlora. Jag klarade mig utan utbrott, Oliver fick ett. Då gick han upp, laddade en luftpistol och skulle knäppa sin bror. David sänkte många burkar öl, pappa med och en hel del whiskey till det. Mitt i natten tände dom en jätte brasa i en stor tunna och tyckte att vi var hungriga på korv. Det tyckte jag var mindre roligt för eld är det vidrigaste jag vet att se på efter det att Statt brann. Brasan släcktes noga med slang sen såg vi Skulden och la oss tidigt på morgonen. Igår åkte pappa och Joakim ut på golf så Oliver följde med hit tills på kvällen när pappa hämtade honom. David lagde massor av taco så vi åt tillsammans med dem innan de for.



Innan pappa kom hem från midsommardans busade vi lite och testade hur
det känns att vara klädd i han Larz-Kristerz kostym.

Jag visade pappa min enorma barnvagn och han höll nog med om att den är för stor för mig. På måndag kan jag undersöka hur det skulle gå till med en eventuell returfrakt. Har hittat en mindre vagn på nätet som jag kan ha råd med då den bara går på 3000, dessuton får man skicka tillbaks den kostnadsfritt. Vi får se. Börjar bli väldigt otålig. Önskar att vi hade köpt en utvald i butik direkt. Inatt drömde jag om detta och när jag vaknade tänkt jag på detta. Kollade vagnar på nätet tills vi la oss och har redn börjat igen. David är ute på fiske tills i natt och jag funderar på prommenad till babyproffsen. Om de har öppet. Annars barnenshus. Men jag borde vänta tills jag vet om jag kan få något tillbaka för den andra. Lägger den på blocket också.

Det märks att det börjar bli trångt i magen nu för lillen har ett halt nytt sätt att röra sig. Boxningen är klar. Den vrider sig och trycker ut sin lilla bak så huden nästan spricker. Det gör ganska ont. Detta är konstant och inte lite då och då. Men så har det nästan varit hela tiden, ständig action. Ena foten far omkring högt upp på höger sida, mycket under revbenet. Jag har hållit i foten flera gånger nu. Åh vad jag längtar att hålla om hela lilla livet i min famn! Nu går jag snart och lägger mig och krystar!....nej, ska lösa vagn dilemmat först. Vill ha en vagn där jag når min baby!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Du fyllde i alla fall ut magpartiet bra ;)

2009-07-08 @ 22:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0