Arg, sur, ledsen och bitter

Idag har jag varit så arg och sur, ledsen och jävligt bitter.
Mest arg. Jag måste ha vaknat på helt fel sida. Att väckas av telefonen är något av det värsta jag vet, speciellt då först Davids mobil ringer utan att han svarar och sedan min. Då flyger jag upp ur sängen oavsett hur ont jag har i ryggen och svarar för att jag blir rädd att något har hänt. En gång när detta hände stod arbetsplatsen i lågor, så det kan verkligen vara något. "Hej jag ringer från blablabla och söker David, jag ska leverera ett paket till honom idag" Det var alltså inte så farligt denna morgon, men tillräckligt för att sätta fart på mitt dåliga humör. Somnar om och drömmer. Så många drömmar jag har varje natt. Har läst att det hör till graviditeten. Inatt var det ett stort och komplicetar gräl med en vän, jag har bra dramatik i drömvärlden. Tyvärr oftast skandaler. Dom mest återkommande måste vara att jag förlorar David till en annan tjej eller att babyn kommer och inte tycker om mig.
Till frukost som David fixar blir mitt te serverat i fel kopp och jag byter till min vanliga som enligt mig är tillräckligt ren och enligt David smutsig. Jag hade druckit kvällste ut den igår. Detta leder till en patetisk diskution där jag får för mig att David tror att jag sätter använda tekoppas i diskstället. Är detta normala sambotjaffs?
David går till körskolan och jag tar ett städryck. Dammsuger hela lägenheten och skurar badrummet. Nu har jag meddelat min man att jag sjukskriver mig från all typ av golv och list rengörning resten av grav.  
Duschar och ska klä mig. Alltid lika roligt att klä denna gravida kropp när det är kallt ute (not), det är ett under att jag inte har slitit sönder hela garderoben än. Har faktiskt inte ens sparkat sönder dörren eller slängt spegeln i golvet.
Ner till biblioteket under ett värdelöst paraply som ger efter minsta vindpust. Kopiera, kopiera och kopiera. Kö på AF, stående kö alltså utan nummerlappsystem med en vild studsande baby i magen och svidande rygg i en timma. Att dom inte tänker på att äldre, gravida och andra med svaga kroppar också kan bli arbetslösa. Nåja. Framme vid disken får jag hjälp av en man med dålig svenska som undrar vart hotellet jag jobbade på ligger. Nu har jag iallfall fått i väg papper till A-kassa och F-kassa. Båda ska skicka tillbaka nya papper där andra uppgifter ska fyllas i. Sen kanske det blir lite pengar.
Sur och tvär, trött och hungrig kommer jag hem till min semesterfirande karl, hänger tvätt och svär lite över det mesta.
Pizza, några timmars husbyggande med Sims3 för mig och fiska för David och nu känner jag mig faktiskt färdig med ilska för idag. Så jag ska som igår gå och kramas lite med David, så han inte glömmer hur mycker jag tycker om honom när jag är så här arg varje dag.
Igår hade han somnat när jag kom till soffan så det är bäst jag sätter fart. Lite massage kanske. Hoppas jag är glad och snäll en dag snart så jag vågar be om lite sådant...

Kommentarer
Postat av: Elle

Hoppas att du är glad igen nu :) KRAM

2009-06-17 @ 20:09:20
Postat av: Elle

Sådär är jag med fast att jag inte ens är gravid ;)

2009-06-17 @ 20:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0