Längtar efter David

Nu är jag i Härad igen
David åkte till Älvkarleby i igår eftermiddag och kommer hem först i natt. Jag vill ju inte vara ensam så Oliver har fått bo hos oss. Igår var Elenor också hela dagen i Eskilstuna så vi tre grillade, entrecote och cafédeparis smör. Mycket lyckat! 
Imorse sov vi länge sen gick vi och reashoppade lite, en klänning för mig. Kanske går den att ha på Helens bröllop i slutet av juli, svårt att veta nu hur magen kommer växa vidare. Vi tog bussen till Härad klockan 14, och nu är jag här. Vi har spelat kubb och jag har försökt få lite färg på baksidan men gav upp ganska snabbt. Baksidan får förbli vinterblek iår.

Siw och Pernilla har varit i Grekland. Tänk att  sitta mitt på dagen på ett lunchhak med en iskall mythos, saganaki, David och yatzy. Steka hela dagarna och svalka i havet och baren när man vill. Nästa sommar kanske vi åker, beror på hur snäll våran lille är, om det går att resa så tidigt med den. Annars ska vi iallafall på en weekend på våren, Prag tror jag vi ska testa. Om vi känner oss redo att ha barnvakt. Just nu tänker jag bara på sol och kall öl, drömmer mig bort. Kanske ska tänka på något annat som händer mer snart, att bebisen äntligen kommer ut. Eller kanske något som är kul precis just nu, att pappa grillar och vi snart ska äta..

Jag känner mig otroligt stor i denna värme. Svullo, mega massiv. Plus och minus med att vara gravid på sommaren finns massor av, men jag tror det finns lika mycket att gnälla över alla årstider. Siktar nog på förlossning på våren till nästa gång. Jag brukar njuta gränslöst av sol och värma, gärna hela dagar men så skönt är det visst inte denna sommar. Babyn gillar inte heller att sola, Skapliga protester varje gång jag klär av mig. Jag kanske misstolkar den hela tiden men jag tycker mig känna när den är glad och gillar läget eller när den tycker något är fel.

Ska jag åka hem ikväll och vänta på David eller stanna här? Jag längtar efter honom känns som det var jätte länge sen jag fick hans sköna kramar och härliga pussar. En natt utan honom klarar jag men två? Vi ska till parken zoo imorgon vid lunch och gå där några timmar tills 16.00 då spelar larz-kristerz, ska bli jätte kul och se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0