Larz-Kristerz på Parken zoo

Parken zoo idag och Larz-Kristerz spelning.
Lång dag i värmen. Det är bara skönt när man är vid vattnet eller baren (ogravid). Så är det helt enkelt.
Nu sitter vi hemma glansiga av svett och helt slut. Gullig bränna har David skaffat sig under helgen, som en polkagris. Han har nog lite ont. Snart ska vi laga lyxburgare, vi tyckte att det kan man få när man gått gratis på Parken, och dessutom ätit lunch och skrivit upp den på en lista istället för att betala. Lite får man tillbaka efter telefonräkningarna under dansbandskampen. Det var skapligt med folk och tittade för att vara så varmt iallafall. Kul att se dem igen, man får passa på det är inte många gånger till som pappa ska vara med och hoppa omkring på scenen.
Bebisen tyckte nog att det var lite högt ljud, det var bra drag i magen när dom drog igång. Malin sålde L-Kgrejor i värmen varm och trött. Turnélivet i en varm buss med stora svettiga karlar, långa avstånd, sena kvällar och pressat schema är nog egentligen ingenting för en dam...                 
                       


Jag sov i Härad i natt iallafall. Det var jätte trevligt att sitta uppe och prata med Siwan. Hon är barnsjuksköterska med många års erfarenhet, mamma är barnpedagog så jag har två proffs till rådgivning. Det är jag tacksam för.
Oliver är på väg till hockyläger nu, som han har väntat på att få åka. Egentligen började veckan igår, men pappa skulle ju spela idag och nu efter skulle de åka äntligen. Pappa tyckte han kunde köra hem oss först, sen en omgång till med Malin och Morgan. Vi gick istället, så kommer han fram lite snabbare iallfall.

Nu snarkar David på soffan. Vi som inte ens har ätit midag...måste försöka väcka. Hänga tvätt också. Jag älskar min tvättmaskin och är bara glad åt att hänga tvätt.
Hoppas barnvagns firman ringer imorgon och undrar vad jag har för kontonummer. Hoppas, hoppas!
Kanske ska ringa till babyproffsen och fråga om jag får byta färg på vagnen också....=) Undrar vad David säger då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0