Mamma, pappa, mage

Solsken idag också!
Det är så skönt att ha fint väder då behöver man inte hitta lika många plagg som passar.
Nu kan jag inte ens få på mig mina skor. Det får bli plast flipflop resten av sommaren.
Idag blev onsdagslunchen på Jernberghska med Jesper och Johan. Mysigt att sitta där. Kort lunch dock eftersom jag skulle till mvc kl 13. Kul att höra om deras nya jobb. Kul att prata bebisprat med män också. De flesta verkar tro att jag har en liten tös på g. Det är ganska kul att inte veta vad det blir.

Mvc alltså idag. Järnvärdet oförändrat, lite för dåligt men inte någon fara. Knaprar vidare på mina kapslar.
Hade bra blodtryck och högt socker som vanligt. Nästan 2kg+, hade kunnat vara mer. Inte samma chock förändring som sist. Bebisens hjärta dunkar på bra och huvudet ligger där det ska. Magen följer kurvan. Pratade lite med sköterskan om förlossningen och att jag är rädd att få en jätte bebis eftersom David var stor. Hon sa att dom inte berättar för mamman hur stor bebisen är just för att minska bekymmer. Om 3v får jag ett ultraljud. Hon lovade att försöka kolla mellan benen då, fast nu kan vi ju lika gärna vänta. Får se hur vi gör. Jag vill ju ha sockersöta rosa klänningar med spets om det blir en liten tjej, dock inte om det blir en grabb.

Fikade vidare med nytt sällskap efter mvc, Mimmi och Anneli. Sen blev klockan nästan fem och hungern satte fart så jag väntade in David och åt på Kebabhuset. Ingen kebab för mig, jag åt kyckling. Bara lukten av kebab får mig att må illa.
Nu är vi hemma och jag har haft telefontid först med mamma och  sen med Elle. Får se om jag kanske får ett litet besök på fredag. Tur man har syskon ska skaffa sånna till lillen sen. Tre små barn vill jag ha. Synd att jag inte gillar vara gravid. När jag var liten var det mitt mål i livet, att skaffa bebis i magen. Jag ska inte gå in mer på hur det var när jag lekte mamma pappa mage. Jag kunde alldeles för mycket om sex och samlevnad alldeles för tidigt och delade gärna med mig om mina kunskaper på lekis.

Hänga tvätt och kramas. Leva mamma pappa mage.


Kommentarer
Postat av: Anonym

david vill nog ha en massa öl när han fyller år

2009-06-24 @ 23:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0