Åh denna natt

Louise tog natt 20-08! Vad var det jag sa att jag ville? Jag har antecknat i mobilen hela kvällen och natten. Så här har det sett ut precis:
Somnar vid bröstet i soffan efter lång amning strax före 20.00
Hon hade inte hunnit få bada, varit lite små gnällig hela dagen och velat vara nära.
Gladare på kvällen.
Lägger mig i sängen med henne efter en stund.
Sover väldigt lätt fram till 22, hon vaknar till och söker tutte ett par gånger, får den och tar ungefär en minut sen somnar hon om eller jag kan byta mig mot nappen. Hon tar tyvärr inte napp på en gång utan måste ha bröstet.
22.30 vaknar och hon jag vaggar henne i famnen, hon somnar om
23.10 äter hon lite, pruttar ut luft och somnar om innan 23.30
23.40 vaknar hon och vill äta klart. somnar
00.40 vaknar hon och vill ha tillbaka igen, får bröst och somnar om direkt nu somnar jag också.
Sen sover hon till 03.25 och jag med. då äter hon igen.
Nästa gång var 04.30, 05.50, 06.50 och sen 08.20

Låter som hon äter vansinigt mycket min amnigngsstunderna är max 1-5 minuter. Det är mest nappfunktion tutten har. En gång åt hon länge och mycket. Ett blöjbyta var det också.

Hon är jätta glad nu på morgonen och har fått ur lite som besvärat henne i magen. Hon har stånkat och stönat mycker i sömnen, ligger inte still.

Jag är jätte nöjd med denna natt. Klar jag vill sova längra stunder, sov bara över en timma utan att jag var vaken en gång. Och Den långa stunden mellan ca 01-03.25 är viktig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0