Stackars liten

Stackars unge nu har mamma och pappa varit så dumma! Inte nog med att tas ut på prommenad fast man skriker så fort man äntligen somnar packas man in i bilen och förs till maxi, så fick man skrika lite där också. Ok, jag erkänner våran dotter är inte så lättsam. Men faktiskt är hon hur go som helst för det mesta. Idag har hon en dålig dag. Nu är vi hemma iallafall. Sover gott äntligen. Bara pappa håller truten nu även om AIK gör mål...Min mamma kommer hit senare. Jag tvättar och plockar lite med Louise i selen i eftermiddag. Hon får gärna hänga där nu, bara hon sover! Nästan varje gång vi har träffat lilla Julia har Louise bråkat...Sami och Karro tror nog att hon är värsta monstret och att vi inte fattar alls hur man är mamma och pappa. Vi stannade p babyproffsen och köpte åkpåse till Louise, från Davids farmor och farfar. Det blev en babytravel. Behöver inte alltid ha den bästa, funktionen är det viktiga. Jag och david har konstaterat att det är mer psykiskt utmanande att bli pappa, att ha svårt att trösta, inte samma fördelar som mamman har. Det är mer fysiskt jobbigt att bli mamma, kroppen, vikten, tuttarna, sömnen. Så är det. Inte nog med att man måste äta ölkorv, dricka bira och glo på fotboll...blir man tilltalad av en kvinna under matchen ska hon besvaras med hårdhet, det är viktigt detta. Så fotbollen gör med våra män! Jag och Louise får hålla oss undan lite tror jag ;-p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0