Mina bullar eller andra bullar

Just nu, runt 09-tiden är Louise lyckligast på jorden, varje dag. Hon sprattlar och tjoar vad jag än hittar på, vart jag än lägger henne. Det är så härligt att se. Jag äter min frukost, läser tidningen och så medan hon sitter i sin stol och leker på sitt sätt. Sen säger hon till rätt vad det är för då blir det bajsblöja. Sen byter vi och leker lite tillsammans innan hon blir trött igen och vill sova. Då vill jag också sova. Jag tror hon sover lite för mycket på dagarna. Men jag gillar inte tankten på att hålla henne vaken när hon är trött. Bara det att hon är uppe till midnatt sen. Fast vi sover ju till (med massa uppehåll) 09 också + 2 timmar på förmiddagen. Inatt har hon varit snuttis. Igår kväll var det sk. skrikfest 21-00 ungefär. Vi gjorde allt vi kunde. Hon får verkligen magknip och verkar ha så ont, stackaren. Det slutade med bad och faktiskt, fast det var sent, dammsugaren. Bara en liten stund. Då somnade hon. Fast hon sov otryggt hela natten. Pruttade som tusan på morgonen, hon hade verkligen haft massor med luft. Hon får ju miniform och massor med massage men det hjälper inte helt. Vi ska pröva semperdroppar nu. Lilian sms-tröstade mig lite igår med att när hennes Rebecca var som Louise hjälpte sempers massor. Och att det vände vid tre månader och bebis blev en härligare bebis. Jag har ju helatiden tänkt att vid 3-4 månader kommer det bli lättare. Om det inte blir det måste vi verkligen börja styra mat och sov-tider det kan bli kämpigt om man är väldigt trött själv. Vilket jag är just nu. Skrika massor kommer hon göra då. Nu orkar jag knappt ta upp tutten på natten för jag är i värsta koman...ska jag lära henne ligga i sin säng blir det massor av trampande. Idag kl 14 skulle jag och Louise träffat två mammor från föräldraträffarna men jag har sagt att vi stannar hemma. Detta för att jag inte vill fika i ett köpcenter under influensatider...jag hade verkligen gärna gått egentligen. Ingen lunch med tjejerna heller. Fast det kommer bli bättre skant efter vaccin och sånt. Louise blir nog inte smittad så lätt bara folk låter bli att klämma på henne. Det mer tänkbara är att David eller jag blir dålig och smittar henne. Jag har jätte bra immunförsvar så när jag har vaccin mot den värsta influensan, svinis, då ska jag börja röra mig ute igen! H&M har nog bytt hela babyandelningen sen sist...Har lite anat på agendan idag istället. Henki kommer förbi på en kaffe. Ännu en anledning varför jag ska baka bullar istället för att sova middag när Louise sover. Tvätta lite ska jag göra sen tänkte jag inte tvätta mer i helgen. Det räcker med to do för idag. Lördag ska vi inte göra någonting. Bara jag som ska ut på stan en sväng. Fast jag har inte mer än 180kr på kontot. Helt ärligt. Söndag ska vi upp och göra köttbullar, sen blir det finbesök!.........Det fans ingen jäst, och imorgon vill jag inte kladda med bulldeg. Hm...får bli köp fika...inte min stil egentligen. Då blir det visst vila middag.Detta inlägg skrevs lite pasivt...har byttblöja och vaggat Louise till sömns melan. Hon ville inte äta innan, det är ovanligt. Helt OK hon är mätt från snuttnatten.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej!

Jag känner inte dig men jag tycker om att läsa din blogg för du är så himla öppen och ärlig. Men ett tips skulle vara att använda mellanslag ibland i texterna för det är lite rörigt att läsa om texten är lång. Ingen kritik bara ett tips ;) Och er dotter är jättesöt.

2009-11-13 @ 17:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0