Suttit hemma klart snart?

Good morning all!
Louise sov i natt, fast somnade sent och vaknade en gång i timman fram till 06 så hon vaknade och hade en pigg, glad period på ca  en timma sen sov vi igen till 08. Nu är det dax att sova middag. Inge snack om att vi får tiden att gå här iallafall, det går åt en del till att hjälpa Louise att sova. Imorse släppte hon ut jätte mycket luft som legat och spökat i magen på henne hela natten. SÅ MYCKET! Varför bildas att denna luft? Sväljer hon så mycket? Jag gör vad jag kan för att hålla henne lugn när hon äter. Man kan absolut inte sitta nära en tv eller några andra människor längre för då flänger hon fram och tillbaka med huvudet, ska ha kollen på allt samtidigt som hon "småäter".

Kl. 12.45 ska vi till bvc på 3-mån vaccinationen. Är mer bekymmrad över att ta oss dit än att hon ska få sprutor faktiskt. Hoppas verkligen hon inte tänker skrika hela vägen! Får ta och bära dit henne i så fall. Overallen är torr nu, men om jag tar på den kommer det väl hända en olycka...Bebisar ska ju ligga i sina vagnar så några varma overaller finns knappt. Louise får gärna lära sig trivas i vagnen snart! Nu? Kanske!

Vi ska åka och ta svininfluensa vaccinet först på fredag. Verkar som det inte har tagit allt för lång tid att köa. När kan man börja gå och ta en kaffe på stan igen, eller gå och shoppa julklappar? Jag har inte råd med så fina julklappar i år. Och jag har ingen fantasi om vad jag ska köpa alls! Men jag gillar att julshoppa. Men inte om det innebär att jag riskerar att Louise får dödsinfluensan. Jag längtar verkligen ner på stan, jag är en riktigt citygirl, haha! Shopaoholic maybe, men jag är nog "nykter" från det just nu. Annars skulle jag välm ha handlat massor online under dessa veckor? Och det han jag inte. Han lixom inte klickat på "bekräfta order" utan bara klickat lite.  Jag "fönster shoppar" på internet! Vad är årets julklapp?

Louise önskar sig iallafall en tripptrapp-stol med kuddar till. Klossar och sagoböcker. Man ska börja läsa för sitt barn tidigt, även om dom inte förstår. Gåvagn kan hon behöva också. Hon håller på med sitt brev till tomten....inte riktigt klart ännu. Jag önskar mig en glad dotter med en snäll mage och lite mindre vaknanden på nätterna. Och en massa, massa mer!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0