Efterkontroll

Jag skulle ju gått för en månad sedan men avbokade. Nu är det gjort iallafall. Hade bra blodvärde. Skönt, vill inte ta järntabletter. Man har inte tid med järnmage och bebis! You know what I mean. Hade bara gått ner ett kilo till. Blir lite besviken eftersom det gått 2 månader sedan sist på vågen. Alltså 9kg över min "startvikt" fortfarande, är nöjd om 4-5kg till ville trilla av. Resten kan jag tänka mig att låta sitta. Men jag inser också att jag inte kan bry mig om figuren just nu. Jag ammar och får lov att, eller måste äta ordentligt. Jag är mamma till Louise också, inte glömma varför man gick upp. Min baby har inte varit världens prommenad vänligaste heller. Jag kommer börja röra mig mer när jag kan, då kommer det naturligtvis kännas bättre. Att vara aktiv gör att man trivs med sin kropp. Jag har räknat kalorier förut så det räcker för en livstid och kommer aldrig göra det igen, inte när jag slutat amma heller. Det gäller att utgå från sig själv när det handlar om kroppen. Det är inte helt lätt. Det är däremot väldigt lätt att läsa på tok för många mammabloggar och hitta just dom som "rasar i vikt" och börja jämnföra.... Jävla bloggträsk! Jag skyller på svinis som håller sig hemma. Vad ska jag göra när Louise sover? Läsa bloggar och småäta! Jag får lägga till på min graviditetvikt att jag dessutom slutat servera och röka/snusa. Om jag ska försvara mina 24 kilon som "borde" varit mellan 12 och 18 om jag skulle gått upp "lagom" kan jag ju skylla iallafall 5 kg på det. Det hade kunna vara mer som satt kvar också.
Gynkoll slapp jag. Lite dumt kanske. Hon frågade om jag ville och jag sa nej. Louise var vaken och hade dessutom skrikit på vägen ner. Fick bära henne i åkpåsen. Borde egentligen haft en undersökning när man endå var där. Fick minipiller iallafall. Ville inte hämta ut dom nu för Louise ska inte vara på apoteket och få svinis. Men jag ska. 2-3 år tycker jag att Louise ska få ha mamma och pappa för sig själv. Och så vill mamma ha mamma för sig själv lite mellan vänta barn/amma lillesyskonet också. Vill ju ha mina älskade replayjeans, ta några långa bad och dricka ett par flaskor vin innan det är dax igen...;P

Malin Sonestedt har varit här och fikat ett par timmar. Jätte kul. Börjar känna mig lite tråkig som pratar om bajs, sömn och sånt. Jag träffar så lita folk så jag babblar sönder som stackarna som vågar sig hit. Men med Malin kan man prata om mycket. Vi har följt varandras liv. Man behöver aldrig förklara sig, berätta hur det började. Hon vet. Vi får ta och träffas oftare. Vi bor 100 meter från varandra.
Ikväll kommer Marie hit. Vilken festlig dag! David hämtar ju mamma. Jag skulle tro att hon är en riktigt bränd pepparkaka efter två veckor i Thailand...passar ju fint så här års.
Gick förbi en tygaffär på vägen hem idag föresten, det var ingen där så vi gick in. Nu har jag nya gardiner. Röda. Blir deet för rött i vardagsrummet nu? Men det passar till jul. I vår kommer jag vilja ha något annat. Men det är ett senare problem. Dessa var billiga.
Louise har lite sådär med magen idag. Typiskt att hon fick störas på förmiddagen när hon ville sova också. Blev en extra tuttstund av det. Ska gosa lite med henne nu. Så varm och härlig när hon nyvaken. Mysigare tjej finns inte. Jag älskar henne mest av allt på jorden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0