Familytime

Davids fredag. Louise var vaken jätte mycket inatt, och då jag ännu mer såklart. Men har vart skapligt pigg iallafall. Vi har tagit det väldigt lugnt. Ibland blir det lite tokigt att vara alla hemma på dagen när jag är så inkörd på hur vardagarna brukar vara. David ville åka bil. Jag ville ut och gå. David vill gå på köpcentrum, jag vill gå på fik. Det blev en kort och jobbigt långsam prommenad iallafall. Det härliga var att Louise låg vaken, med napp och myste i vagnen i säkert 15 minuter innan hon somnade. Jag vart helt lycklig av detta. David visade ingen reaktion. Han tror nog att vi alltid har det så enkelt. Vi åt lunch på Beirut Seller sen tog vi kaffet på Smak. Louise var super snäll och härlig hela tiden. Utom när vi gick mellan Beirut och Smak, då gapade hon. Det var skönt att vara hemifrån lite för mig. Vi har gett henne napp massor idag, det har gått rätt bra. Inatt också. Men hon har inte blivit nappunge ännu. Jag vill verkligen att hon blir det hon är på tok för snuttig och gnällig. Nappen skulle hjälpa David mycket också. Nu har han åkt iväg i sin bil. Körsugen. Jag är inte åksugen. Ännu mindre böka med gnällig baby och lyssna på skrik i bil sugen. Jag sitter med snuttan som har sin kritiskaste tid på dygnet nu. Min kritiskaste tid är förmiddagar. Jag trodde jag skulle slå ihjäl David imorse. Stackaren. Så det kan gå när man frågar en trött mamma om hon sovit gott... 


Kommentarer
Postat av: Oliver

Oj vad hon ser ut att skrika där på bilden!

2009-11-06 @ 19:31:30
URL: http://oliverlinden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0